جایگزین نیکی هیلی کیست؟

© AP Photo / Seth Wenigجایگزین نیکی هیلی کیست؟
جایگزین نیکی هیلی کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جایگزین نیکی هیلی در سازمان ملل متحد در قبال روسیه دیدگاه چندان متفاوتی با وی نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین بلخین، تحلیگر سیاسی و متخصص مرکز مطالعات امنیتی آکادمی علوم روسیه، معتقد است که نامزدهای زیادی برای پست نماینده دائمی امریکا در سازمان ملل متحد وجود دارد که در میان آنها می‌توان از دینا پاول، زلمی خلیل‌زاد و حتی کاندولیزا رایس نام برد.

روحانی - اسپوتنیک ایران
انتقاد روحانی از هیلی+عکس

وی همچنین ادامه داد: "اکنون رسانه های در باره دینا پاول بحث می‌کنند. زلمی خلیل‌زاد، قبلاً در این پست بوده است و روابط بسیار خوبی هم با بولتون دارد، می‌توانند این پست را به او پیشنهاد دهند. اخیرا نام کاندولیزا رایس نیز مطرح شده است، وی در این پست بسیار خواهد درخشید، زنی آهنین مانند تاچر و سامانتا پاور.
به گفته بلخین ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا ،دخترش ایوانکا را برای این پست معرفی نخواهد کرد، به دلیل آن که اینکار به نوعی پارتی بازی محسوب می شود. به نظر وی، دیدگاه فرستاده جدید ایالات متحده به سازمان ملل متحد در مورد سیاست در قبال روسیه با دیدگاه هیلی چندان متفاوت نخواهد بود. زیرا که امروزه هر رویکرد متعادل نسبت به سیاست روسیه در آمریکا منفی ارزیابی می‌شود.
گفتنی است، پیش از این نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد از سمت خود استعفا داد. دونالد ترامپ ضمن پذیرفتن استعفای هیلی اظهار داشت که وی تا پایان سال جاری میلادی سازمان ملل متحد را ترک خواهد کرد. هیلی در تاریخ 27 ژانویه سال 2017 به عنوان نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد منصوب شد. وی در سازمان ملل متحد مواضع بسیار تندی نسبت به روسیه و ایران داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала