روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها

© Fotolia / Borna_Mirروسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها
روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و سایر اعضای برجام به دنبال سازوکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم های آمریکایی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه، همراه با سایر اعضای برجام، به دنبال به دنبال سازوکاری موثر برای حفاظت از تحریمهای آمریکا علیه ایران است و معتقد است که این تحریم ها تنها در صورت مشارکت جمعی همه کشورها(کشورهای عضو برجام) موثر خواهند بود.

اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
استیلای آمریکا بر نظام مالی جهانی به پایان خواهد رسید؟

در متن سخنرانی وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در روز چهارشنبه در وب سایت وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه منتشر شده است، آمده است که: روسیه قصد دارد تا به تعهدات خود برطبق برجام عمل کند. همراه با دیگر اعضای برجام به دنبال مکانیزم موثر برای حفاظت از تجارت و همکاری اقتصادی با ایران از تحریم های خارج مرزی ایالات متحده هستیم.در عین حال ما معتقدیم که حفاظت موثر در برابر تحریم ها زمانی ممکن است که به صورت جمعی و بر پایه مشارکت همه کشورها(کشورهای عضو برجام) موثر خواهد بود.
همچنین در ادامه این متن آمده است: خروج ایالات متحده از برجام یک اشتباه جدی و در راستای تضعیف پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و از نظر سیاسی یک گام بسیار کوته بینانه بود.
ترامپ، در ماه مه با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای با آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала