نظر خاشقجی درباره پیامد جنگ عربستان با ایران

© AP Photo / Bilal Husseinنظرخاشقجی درباره پیامد جنگ عربستان با ایران
نظرخاشقجی درباره پیامد جنگ عربستان با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمال خاشقجی قبل از ناپدید شدنش در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص گفتگوی تلفنی ترامپ و پادشاه عربستان صحبت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه رای الیوم، جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مفقودی سعودی در این مصاحبه گفته بود، ترامپ با این تصور که او از عربستان مقابل ایران حمایت می‌کند، سخت در اشتباه است.
خاشقجی خاطر نشان کرد: کشورش می‌تواند با توانمندی‌های ذاتی‌اش و گستره اسلام در این کشور از خود محافظت کند به شرط این که ائتلافات خود را از نوع احیا نماید.
این روزنامه‌نگار و منتقد سعودی گفته بود، اظهارات ترامپ را باج‌خواهی جدید آمریکا از عربستان نمی‌داند، اما این اظهارات بهره‌برداری ارزان ترامپ از طریق اهانت به عربستان برای تقویت پایگاه انتخاباتی‌اش است.
این خبرنگار در پیامی به عربستان و ملک سلمان، پادشاه کشورش تاکید کرده بود، عربستان همچنان به ترامپ به دلیل وعده‌هایی که داده یعنی منزوی کردن ایران در منطقه تکیه کرده است، اما بهتر است عربستان از حالا به بعد روابطش با ترامپ را مجددا ارزیابی نماید.

خاشقجی دوست برادر بن سلمان بود - اسپوتنیک ایران
خاشقجی دوست برادر بن سلمان بود

این روزنامه‌نگار ناپدید شده ادامه داده بود، اگر فرض بگیریم عربستان با ایران روبه‌رو شود جنگی پرهزینه برای هر دو طرف و کل جهان خواهد بود، اما عربستان قدرت کافی برای حمایت از خود را دارد و نیازی ندارد بداند چه کسانی هم‌پیمانانش هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала