پاسخ هند به تهدیدهای آمریکا به دلیل خرید اس 400 روسیه

© Sputnik / Sergei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ هند به تحریم های آمریکا به دلیل خرید اس 400 روسیه
پاسخ هند به تحریم های آمریکا به دلیل خرید اس 400 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی زمینی ارتش هند اعلام کرد که کشورش آگاه است که با خرید سامانه S-400 از روسیه، ممکن است با تحریم واشنگتن روبرو شود.

قرارداد 6 میلیارد دلاری برای تحویل اس-400 به هند - اسپوتنیک ایران
قرارداد 6 میلیارد دلاری برای تحویل اس-400 به هند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از New Indian Express؛ ژنرال بیپین راوات فرمانده نیروی زمینی ارتش هند گفت: از آنجایی که هند یک کشور مستقل است، از اینرو تصمیم به خرید این تسلیحات از روسیه گرفته است. 
فرمانده نیروی زمینی هند تأکید گرد: از اینکه ممکن است با تحریم های آمریکایی مواجه شویم آگاهی داریم  اما در عین حال روسیه نباید از تحکیم روابط میان دهلی نو و واشنگتن ابراز نگرانی کند.
وی افزود: اگر هند برای دستیابی به تکنولوژی های مدرن با آمریکا روابط برقرار کند، باز هم سیاست مستقل خود را دنبال خواهد کرد.
راوات گفت: در حالی که ما با شما در مورد تحریم ها بحث می کنیم و شما در مورد آنها ها می پرسید، ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی با در نظر داشتن این موضوع که ممکن است هند در آینده با چالشهایی از سوی واشنگتن مواجه شود، قرارداد فروش سامانه S-400 را امضا نمودند.
قرارداد فروش سامانه "اس 400" به ارزش 5.4 میلیارد دلار، در پی سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به هند در دیدار با نارندا مودی نخست‌وزیر این کشور به امضاء رسید.
براساس این قرارداد که همراه با تهدیدهای شدید آمریکا به اعمال تحریم‌های اقتصادی منعقد شد، اولین محموله، شامل پنج فروند از سامانه S-400 در ماه اکتبر سال 2020 به هند تحویل داده خواهد شد.
سامانه موشکی S-400 یکی از پیشرفته‌ترین سامانه هایی دفاع هوایی است که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
در ماه جولای سال جاری درپی مذاکرات فشرده بین مقامات وزارت دفاع هند با همتایلن روسی خود، مسکو با فروش این سامانه به دهلی‌نو موافقت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала