هرکولس‌های ارتش به رادار ایرانی تجهیز شدند+ عکس

© AP Photo / Ebrahim Norooziهرکولس‌های ارتش به رادار ایرانی تجهیز شدند
هرکولس‌های ارتش به رادار ایرانی تجهیز شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان فنی نیروی هوایی ارتش توانسته‌اند هواپیمای سی 130 را بدون کمک خارجی اورهال کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  پس از ورود هواپیماهای C-130 به پایگاه هوایی شیراز، ناوگان ترابری نیروی هوایی به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.

با ورود هواپیماهای ایلوشین، پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد و از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی در این پایگاه هم، انجام می‌شود.

هواپیمای C-130 یک هواپیمای ترابری تاکتیکی با چهار موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید مارتین آمریکا ساخته شده است. این هواپیما پیش از انقلاب از آمریکا برای استفاده در نیروی هوایی ارتش خریداری شد و تاکنون در این نیرو خدمت می‌کند. البته نسخه‌های متفاوتی از این هواپیما هم اکنون در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایران موثر خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایران موثر خواهد بود؟

پیش از انقلاب تعمیر و اروهال اساسی این هواپیما بر عهده مستشاران آمریکایی بوده و با پیروزی انقلاب و خروج مستشاران آمریکایی از ایران، متخصصان فنی کشورمان اورهال این هواپیما را بر عهده گرفتند.

اما تعمیر و اورهال یک هواپیما کار آسانی نیست و نیاز به دانش فنی بالایی دارد که معمولا کشورهای سازنده هواپیما این دانش را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌دهند.

  نیروی هوایی ارتش برای تعمیر بخش‌های الکترونیک هواپیمای C-130 از توان جهاد خود کفایی نهاجا و دانشگاه‌های کشور بهره گرفته است و این متخصصان جوان به خوبی توانسته‌اند از پس این کار برآیند.

 از جمله دستاوردهای مهم متخصصان نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید دوران نهاجا، طراحی و تولید رادار بومی برای هواپیمای C-130 است. متخصصان جهاد خود کفایی نیروی هوایی ارتش با کمک دانشگاه‌های کشور توانسته‌اند رادار بومی برای هواپیمای C-130 بسازند که از مدل خارجی آن بهتر و توانمندتر است و روی برخی هرکولس‌های نهاجا هم با موفقیت تست و عملیاتی شده است.

اطلاعات زیادی از رادار ایرانی نصب شده روی این هواپیماهای ترابری، منتشر نشده اما آنچه که مسلم است، این است که اتفاق مهمی صنعت هوایی کشور رخ داده و رادار بومی برای این هواپیماها طراحی و تولید شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала