برای گردش با حیوانات وحشی در ایران، جریمه می شوید

© AFP 2023 / Jens Buettnerبرای گردش با حیوانات وحشی در ایران، جریمه می شوید
برای گردش با حیوانات وحشی در ایران، جریمه می شوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دور دور با حیوانات وحشی از جمله گربه سانان، جرم است و متخلفان به یک تا 6 ماه حبس محکوم می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دوردور با حیوانات وحشی عظیم‌الجثه مانند شیر، ببر، پلنگ، یوزپلنگ و حتی مار پیتون این روزها به مد جدید زندگی لاکچری برخی افراد در ایران تبدیل شده است.
حیواناتی که به خاطر ذات وحشی خود، در صورت یک تحریک غیرمنتظره، می‌توانند هم جان صاحب خود و هم سایرین را به خطر بیندازند.
«ماده 10 قانون شکار و صید از یک تا 6 ماه حبس را برای حمل‌، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان‌ محیط زیست در نظر گرفته است.»
نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران در این خصوص توضیح داد: بر اساس این قانون، افرادی که با حیوانات وحشی در خیابان‌ها پرسه می‌زنند نیز مشمول این مجازات خواهند شد.
وی در ارتباط با انتشار تصویری در فضای مجازی که «مد جدید بچه پولدارها که در آن، دوردور افراد با حیوانات عظیم‌الجثه در پایان مراسمات در شمال تهران» را نشان می‌دهد، بیان داشت: محیط زیست این تصاویر را رصد کرده است، اما برای پیگیری به اطلاعات بیشتری در مورد این افراد نیاز داریم.

خرسی که جای سگ فروخته شد - اسپوتنیک ایران
خرسی که به جای سگ فروخته شد

وی در مورد خطرات نگهداری این حیوانات نیز گفت: در درجه اول نگهداری این حیوانات جرم است و پیگرد قضایی دارد. در درجه دوم، این حیوانات برای خود فرد و سایر شهروندان خطرناک هستند. چون بسیاری افراد حیوانات را از زمان توله بودن نگهداری می‌کنند، درنتیجه با بزرگ شدن ناگهانی آن‌ها، امکان نگهداری آنان نیست و برخی گزارشات از رهاسازی این حیوانات در سطح شهر وجود دارد که در سال‌های قبل رخ داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала