افشای راز نخست وزیر لبنان در عربستان

© AFP 2023 / ANWAR AMROافشای راز نخست وزیر لبنان در عربستان
افشای راز نخست وزیر لبنان در عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده پارلمان لبنان، که مجری برنامه مصاحبه با نخست‌وزیر این کشور در زمان بازداشتش در عربستان سعودی بود، به افشاگری درباره این موضوع پرداخت.

سعد حریری نخست وزیر لبنلن - اسپوتنیک ایران
حریری: استعفای من تحت فشار مقامات عربستان صورت گرفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ «پائولا یعقوبیان» نماینده پارلمان و مجری سرشناس لبنان، روز گذشته در گفت‌وگوی زنده با شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان، ناگفته‌ها درباره بازداشت «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف این کشور در عربستان سعودی را برملا کرد.

یعقوبیان، که به عنوان مجری در برنامه مصاحبه سعد الحریری در عربستان با شبکه «المستقبل» حاضر بود، روز گذشته در این‌باره گفت: «همه چیز به گونه‌ای مدیریت شده بود که احساس نمی‌کردی چیزی اتفاق افتاده است.»

او افزود: «به نخست‌وزیر الحریری در عربستان سعودی اهانت‌هایی شد و چه بسا اتفاقات دیگری برایش رخ داد، ولی من نمی‌دانم. بدون مدرک یا سندی به شما می‌گویم: بله او بازداشت بود.»

یعقوبیان گفت: «به نظر می‌رسد که او مورد توهین قرار گرفته بود ولی من حجم این توهین‌ها را نمی‌دانم. در مورد مسائل دیگری نیز چیزهایی شنیدم، ولی نمی‌دانم دقیقا چه اتفاق‌هایی افتاده بود.»

این خبرنگار لبنانی اضافه کرد: «واضح بود که الحریری خسته و تحت فشار بود. از این مصاحبه همچنین مشخص می‌شد که او نمی‌خواست استعفا بدهد. هم‌چنان‌که اظهارات او درباره حزب‌الله و ایران در بیانیه استعفایش، کاملا متفاوت از مصاحبه بود. واضح بود که چیزی خارج از اراده او اتفاق می‌افتد.»

یعقوبیان در این گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که شواهد حاکی از ترور وی در کنسولگری عربستان در استانبول است، گفت: «امیدوارم جمال خاشقجی در بازداشت باشد و کشته نشده باشد. اگر این موضوع صحت داشته باشد به الحریری می‌گویم که خدا را شکر سلامت هستی.»

پائولا یعقوبیان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که او در ماه می 2018 مدعی شده بود که از وقایعی، که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره بازداشت الحریری در پاییز سال گذشته در عربستان، گفته است اطلاعی ندارد.

یعقوبیان آن زمان در توئیتر خود نوشته بود: «هر آنچه که بعد از مصاحبه با سعد الحریری گفته‌ام حقیقت داشت و بیان واقعیت‌ها بود. الحریری، زمانی‌که من با او بعد از یک هفته از استعفایش، دیدار کردم در خانه‌اش آزاد بود و افرادی نیز در کنارش حاضر بودند.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала