در اندونزی بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر زیر آوار دفن شده‌اند

© AP Photo / Achmad Ibrahimدر اندونزی بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر زیر آوار دفن شده‌اند
در اندونزی بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر زیر آوار دفن شده‌اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اندونزی از دفن بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر در زیر آوار خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Bernama، مقامات اندونزی اینکه ممکن است بیش از 150 هزار نفر پس از زلزله و سونامی در جزیره سولاوسی زیر آوار مانده باشند را رد نمی‌کنند.
به گفته احمد رمضان، رئیس بخش اطلاعات و رسانه های دیپلماتیک،" برآورد شده است که بیش از 150 هزار نفر ممکن است در بخش های مختلف پالو زنده دفن شده باشند." تا کنون، امدادگران موفق به استخراج 1558 مرده از زیر آوار شده‌اند. به گفته مقامات، در نتیجه این فاجعه حدود 65 هزار خانه تخریب و یا ویران شده اند.

در زلزله اندونزی زمین 25 سانتیمتر جابه‌جا شده است - اسپوتنیک ایران
در زلزله اندونزی زمین 25 سانتیمتر جابه‌جا شده است

زلزله ای با ابعاد 6.1 در صبح روز 28 سپتامبر در ساحل جزیره اندونزی سولاوسی، در نزدیکی شهر پالو رخ داد. بعدا در همان منطقه، یک زلزله دیگر با شدت 7.4 و چندین پس لرزه ثبت شد. مقامات ابتدا هشدار برای سونامی را اعلام کردند و سپس آن را لغو کردند، اما در هر صورت موج تا ارتفاع دو متر بر روی پالو افتاد.
در اندونزی، تا 11 اکتبر، حالت اضطراری وجود دارد. مقامات قصد دارند 560 میلیارد روپیه (حدود 37.6 میلیون دلار) را برای از بین بردن عواقب این زلزله اختصاص دهند. براساس برآوردهای اولیه، به گفته رسانه های محلی، آسیب های ناشی از زلزله و سونامی بیش از 658 میلیون دلار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала