گزارش و تحلیل

دسر، کمپوت انجیر ایرانی را بخوریم ...

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر دسر، کمپوت انجیر ایرانی را بخوریم ...
دسر، کمپوت انجیر ایرانی را بخوریم ... - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا شیرینی سازان ایرانی و تولید کنندگان خشکبار، محصولات متنوع را به روسیه صادر نمی کنند؟

عمل کرد تحریم های ضد روسیه
گاهی اوقات می خواهی چیزی شیرین داشته باشی خوب است که فروشگاه های مواد غذایی روسیه، بیش از حد پر است. به نظر می رسد که یک کمی بمانی ، و پیشخوان ها فرو خواهند ریخت، چشم انسان از گوناگونی مواد غذایی خسته می شود، وقتی با دقت نگاه کنی، متوجه می‌شوی تقریبا همه چیز ساخت روسیه است. تقریبا همه این‌ها را قبلاً خرده بودی و مزه آنرا می‌دانی.
البته، به ندرت، شیرینی اروپا هم — شکلات، بیسکویت، مارمالاد یافت می شود. اما 3-3.5 برابر گران تر از مال روسیه. در دوره تحریم، دسری با کیفیت بالا از تولید کننده اروپایی یا آمریکایی برای شما کمتر از 10 دلار تمام نمی شود.

اسراییل جای ایران را گرفته است

صادرات روسیه به ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
صادرات روسیه به ایران
راستش خیلی شگفت زده شدم، وقتی چند روز پیش در یک سوپر حومه مسکو شکلات های مارک ایرانی را پیدا کردم. قشنگ، ممتاز، گران. در سطح برند های مشهور و شیرینی سازان برجسته جهانی. اگر من ایران شناس نبودم، این شکلات را نمی گرفتم. دیگران نمی‌گیرند و شکلات ایرانی در قفسه باقی می ماند. جنس تازه ایرانی خرید نشد و بعد از یک ماه در همان مغازه شکلات های اسراییلی جای جنس ایرانی را گرفتند. حکم تقدیر چنین بود و تولیدکنندگان ایرانی‌ به ناچار رنجیدند.

گز اسرارآمیز

چقدر خوب است که با دوستان ایرانی ملاقات کنید: همیشه برای مهمانان پسته درجه یک یا گز می دهند! جای تأسف است که پسته در مسکو تنها در مکان هایی آشنا برای حلقه باریک از مردم می‌دهند و از گز اصلاً خبری نیست.
وقتی با دوستان روسی صحبت می‌کنید می گویید: "آیا شما گز میل کرده اید؟ به نظرم، این بهترین دسر ایرانی است!" پاسخ، قابل پیش بینی است: بله، باور داریم، اما ما حتی رنگ آن را تصور نمی کنیم.
تولید کنندگان عزیز ایرانی، فورا گز را به روسیه بیاورید و فروش، فروش می کنید! باور کنید، شما هیچ رقیبی نخواهید داشت، و شیرینی دوستان روسی فرصت پیدا می‌کنند چیزی جدید، طبیعی، منحصر به فرد را مزه کنند. شک ندارم که در یک زمان محبوبیت آشپزی ایرانی در میان روس ها به مراتب بالا خواهد رفت.

خرما از خزر

Креветки - اسپوتنیک ایران
ایران می تواند صادرات محصولات آبزی خود به روسیه را افزایش دهد
تا موقعیکه گز هنوز نرسیده، شیرینی دوستان روسی به خرمای ایرانی بسنده می‌کنند زیرا برای جایگزینی هنوز چیزی ندارند. خرمای عرضه شده در مغازه های میوه فروشی مسکو و حومه آن ارزان تر از رقبای خود است، اما بسته بندی آن مشتری را راضی نمی کند: خرما در جعبه های ناجور مقوایی بسته توسط منگنه نگه داشته می شود. من آنچه را بر روی بسته بندی نوشته شده بود خواندم و دیدم که این خرما از نواحی دریای خزر وارد شده است. اما با بهترین حوزه پرورش خرما در ساحل خلیج فارس چه شد؟ آیا می توانید تصور کنید که یک فرد روسی چه احساس خوشبختی می داشته اگر کف دست او خرمایی حاصل نخل هایی بود که زیر آفتاب خروشان جنوب ایران رشد و نمو کرده بود! در ضمن، رونمایی درست و رسای این میوه نیز بی‌اهمیت نبود. اگر شما وارد هستید حتماً متوجه شدید که خرمای محصول تونس بسته بندی شده در پلاستیک شفاف، شکل سوسک دارد.(از همتایان آفریقایی عذر می خواهم.)

قوطی های کوچک با دسر دیگر ایرانی که من توانستم در مسکو پیدا کنم، کمپوت انجیر بود. این قوطی ها کوچک و ناجور است. این خوشاب منحصر بفرد و دارای مزه غنی با قیمت فقط چند کوپک به فروش می رسد. ولی روس ها کولا را ترجیح می دهند. فکر نمی کنید چرا؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала