گزارش و تحلیل

سوریه در راه خرید اس 400... چرا بمب اتم نه؟

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه در راه خرید اس 400... چرا بمب اتم نه؟
سوریه در راه خرید اس 400... چرا بمب اتم نه؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از "دِتالی" وبساسیت روسی زبان اسرائیلی: ولید معلم، وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که سوریه دلش می خواهد بعلاوه اس 300، اس 400 دارای برد دورتر را از روسیه تحویل بگیرد.

ایگور یاکوونکو، تفسیرگر دِتالی می نویسد: کوچکترین شک و تردید در مورد اهداف این سامانه که ارتش اسد باید دریافت کند، نیست. ولید معلم به سوال مستقیم اینکه آیا نیروی ضد هوایی کشور وی حریم هوایی آن را در برابر جنگنده های اسرائیلی خواهند بست ، گفت: «امیدوارم.»

روز دوشنبه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت: "در مناطق مجاور سوریه، در دریای مدیترانه، ناوبری ماهواره ای، رادارهای هوایی و سیستم های ارتباطی جنگنده های در حال حمله به واحد های مستقر در خاک سوریه، با وسایل الکترونیکی، خنثی خواهد شد."

اس 300 در سوریه کابوس اسراییل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اس 300 در سوریه کابوس اسراییل
"واحدها" در حریم سوریه عبارتند از: پایگاه های نظامی حزب الله و ایران، یعنی کسانی که به طور آشکار و رسمی خود را برای نابودی اسرائیل آماده می کنند. بنابراین، روسیه مستقیما اعلام می کند که دشمنان اسرائیل را پوشش می دهد و به اهدافشان کمک می کند.

واضح است که با توجه به بالاترین سطح حرفه ای ارتش اسد، آنها می توانند با سلاح های جدید مدرن تجهیز شوند اما هنوز هم در وسط روز سفید مثل افراد نابینا شلیک می کنند. ساده به این خاطر که این کار را بلد نیستند. و در نتیجه احتمالا تلفات بیشتری در میان متحدین خود خواهد بود که ممکن است وقت نداشته باشند که از تیراندازی پرسنل ارتش دوست فرار کنند.

روسیه تصمیم به تحویل اس 300 به اسد را پس از آن گرفته که نیروی هوایی سوری هواپیمای روسی ایل —20 را موشکباران کرد و وزارت دفاع روسیه اسرائیل را به این کار متهم نمود. جنگجویان اسد پس از دریافت یک سلاح قدرتمند، می توانند به طور تصادفی به پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم تیراندازی کرده یا کورکورانه یکی از کشتی های سهیم درعملیات نیروی دریایی روسیه مستقر در مدیترانه را از بین ببرد. اگر نیروی موشکی سوریه، هواپیمای ایل —20 را با F-16 اسرائیل اشتباه گرفتند، پس چه تضمینی هست که آنها مدل جدید رزمناو موشکی اسرائیلی را به جای رزمناو موشکی روسی "مسکو" نگیرند؟

قرارداد 6 میلیارد دلاری برای تحویل اس-400 به هند - اسپوتنیک ایران
قرارداد 6 میلیارد دلاری برای تحویل اس-400 به هند
درخواست بعدی سوریه احتمالا پیشنهادی در باره تحویل سلاح هسته ای به آن کشور خواهد بود.

در داستان "ماهیگیر و ماهی قرمز" اثر پوشکین به وضوح نشان داده می شود که چشمپوشی از گستاخی و حماقت به چه چیز منجر می شود. قهرمانان این داستان ماهیگیر پیر، زن او و ماهی قرمز هستند. پیرمرد اتفاقا در دریا ماهی قرمز را صید کرده که ملکه دریا بود و بابت رهایی خود وعده داد که کل آرزوهای پیرمرد را برآورده خواهد کرد. پیرمرد چیز خاصی نمی خواست، ولی زنش! پیشتر یگانه دارایی این زن تشت شکسته بود. اما چه چیزی که از ماهی نخواسته! بلاخره وقتی که پیرزن، پادشاهی دریایی را از ماهی قرمزخواست، ماهی قرمز از پیرمرد فرار کرد و کل دارایی افسانه ای پیرزن به هیچ مبدل شد. خوب، در زمانی که اسد نقش پیرزن را بازی می کند و پوتین ماهیگیراعطا کننده هدایا است، اگر سناریوی ماهی قرمز دنبال شود، کل سیاره ما می تواند به تشت شکسته تبدیل شود.

رسانه های اسرائیلی همچنان یک سری مقالات را حاوی حملات به روسیه بخاطر تحویل سیستم دفاع هوایی اس 300 به سوریه منتشر می کنند. به نظر می رسد که تمام این سر و صداها برای جلوگیری از اجرای برنامه جهت جلوگیری از ضربات بی مجازات اسرائیل به اراضی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала