اتهام جدید آمریکا به چین

CC0 / / اتهام جدید آمریکا به چین
اتهام جدید آمریکا به چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس تحقیقات پنتاگون، به سفارش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، چین از انحصار خود بر برخی از منابع طبیعی برای "لطمه زدن به زیربنای صنایع دفاعی امریکا" استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه فورین پولیسی با استناد به منابعی در دولت امریکا گزارش داده است.
در گزارش پناگون گفته می شود چین عامدانه صادرات و سیاست تجاری خود را به شکلی سازمان می دهد که به پیشتازی آمریکا در صنایع مهم لطمه وارد سازد.
آمونیوم پرکلرات مثال زده می شود که ترکیب کلیدی برای سوخت موشک های استراتژیک و قاره پیما است. چین که در زمینه صادرت این ماده دارای نقش انحصاری است، انرا به قیمت های بسیار نازل می فروشد تا صادر کنندگان امریکایی ضرر کرده و از بازار خارج شوند.

چین به آمریکا هشدار داد - اسپوتنیک ایران
چین به آمریکا هشدار داد

روابط امریکا در بهار امسال به خاطر آغاز جنگ تجاری بین دو کشور به شدت تیره شده است. ترامپ اعلام نموده که قصد دارد تا مالیات بر کالاهای چینی را به 267 میلیارد دلار برساند. ترامپ ها بارها اعلام نمود که از وضعیت کنونی تجاری با چین ناراضی است. 15 ماه ژوئن وی اعلام کرد که در رابطه با سرقت تکنولوژی آمریکا توسط چین و اینکه پکن دست به تجارت ناعادلانه می زند، آمریکا کالاهای وارداتی از چین به مبلغ 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی می کند. مقامات چین بلافاصله در رابطه با محصولات آمریکایی همان ارزش تعرفه گمرکی را وضع کردند. در حال حاضر میزان موازنه در روابط تجاری آمریکا و چین 500 میلیاردرد دلار به نفع چین است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала