ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را لغو کرد

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو : ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را لغو کرد
پمپئو : ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا از لغو پیمان مودت ۱۹۵۵ میان دو کشور ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد: ایالات متحده پیمان مودت ۱۹۵۵ با ایران را بعد از اعلام دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر نقض پیمان مودت بین دو کشور توسط واشنگتن، می‌شکند.

حکم دادگاه لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا لازم الاجراست - اسپوتنیک ایران
حکم دادگاه لاهه در خصوص شکایت ایران از آمریکا لازم الاجراست

پمپئو روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اعلام میکنم که ایالات متحده معاهده دوستی با ایران که از سال 1955 برقرار است را تقبیح می‌کند. این تصمیمی است که 39 سال پیش (پس از شکسته شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور) زمان آن به سر رسیده بود.
گفتنی است پیش از اینرای این دادگاه بین المللی در رابطه با شکایت ایران از آمریکا اعلام شده که در چارچوب آن ایران خواستار توقف اجرای تحریم های واشنگتن است. طبق رای دادگاه لاهه فهرست کالاهایی منتشر شده که نباید مشمول تحریم های آمریکا شوند. در این فهرست علاوه بر کمک های انسان دوستانه و لوازم یدکی برای هواپیما های مسافربری ، غذا و دارو ذکر شده است.
روز 30 آوریل آخرین روز نشست های 4 روزه دادگاه بین المللی برای رسیدگی به شکایت آمریکا از ایران بود.در شکایت ایران گفته می شد آمریکا با تحریم های یکجانبه خود علیه ایران پیمان سال 1955 دو کشور درباره دوستی، روابط اقصادی و حقوق کنسولی" را نقض کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала