دادگاه بین المللی خواستار توقف اجرای برخی از تحریم های آمریکا علیه ایران شد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه بین المللی خواستار توقف اجرای برخی از تحریم های آمریکا علیه ایران شد
دادگاه بین المللی خواستار توقف اجرای برخی از تحریم های آمریکا علیه ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه بین المللی سازمان ملل متحد اعلام کرد تحریم های امریکا نباید کمک های انسان دوستانه و تحویل لوازم یدکی برای هواپیما های غیرنظامی را دربر بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعیه دادگاه بین المللی ، رای این دادگاه در رابطه با شکایت ایران از آمریکا اعلام شده که در چارچوب آن ایران خواستار توقف اجرای تحریم های واشنگتن است.

طبق رای دادگاه لاهه فهرست کالاهایی منتشر شده که نباید مشمول تحریم های آمریکا شوند. در این فهرست علاوه بر کمک های انسان دوستانه و لوازم یدکی برای هواپیما های مسافربری ، غذا و دارو ذکر شده است.
روز 30 آوریل آخرین روز نشست های 4 روزه دادگاه بین المللی برای رسیدگی به شکایت آمریکا از ایران بود.
در شکایت ایران گفته می شد آمریکا با تحریم های یکجانبه خود علیه ایران پیمان سال 1955 دو کشور درباره دوستی، روابط اقصادی و حقوق کنسولی" موسوم به پیمان مودت را نقض کرده است.

هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار جدی دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم های این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала