سیستم موشکی ضد ماهواره ای روسیه

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevموشک ضد ماهواره ای روسیه
موشک ضد ماهواره ای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا روسیه سیستم ضد ماهواره ای آزمایش کرده است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «فناوری هوافضا»(AW&ST)، احتمالا روسیه موشکی را آزمایش کرده است که قادر است ماهواره های دشمن را نابود کند و یا بطور ضربتی ماهواره های کوچک خود را به مدار زمین برساند.

به نوشته نشریه نامبرده، اواسط ماه سپتامبر در حومه مسکو هواپیمای «میگ-31» مشاهده شد که موشکی بر آن نصب شده بود که قبلا این نوع جنگنده ها فاقد آن بودند.

پیوند پهپاد و موشک در روسیه - اسپوتنیک ایران
پیوند پهپاد و موشک در روسیه

این موشک به نوع موشک ضد ماهواره ای «کانتکت» اختصاص دارد که در سال 1984 در اتحاد شوروی طراحی شده بود. از جنگنده «میگ-31» برای حمل موشک ضد ماهواره ای استفاده شده بود.  وزن موشک حدود چهار و نیم تن بود و می توانست سرعت خود را تا 2,2 ماخ برساند و هدف را در ارتفاع تا 22 کیلومتری بزند.  اما طراحی این موشک با فروپاشی اتحاد شوروی متوقف شد. بدین ترتیب به عقیده نشریه مذکور، روسیه دوباره طراحی این سیستم را از سر گرفته است.

نشریه نامبرده نوشت که طراحی این سیستم در اتحاد شوروی پاسخی بود به سلاح ضد ماهواره ای آمریکا ASM-135 ASAT که در آن از هواپیمای « اف-15» حامل موشک استفاده شده بود. این هواپیما قادر به افزایش سرعت خود تا 5 میل در ثانیه است.

در جریان آزمایش سیستم، نظامیان توانستند ماهواره ناسا را هدف قرار بدهند. اما مطابق با اطلاعات رسمی این سیستم به ارتش آمریکا تحویل داده نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала