چرا احمدی نژاد در جلسه مجمع علامت پیروزی نشان داد؟+ عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehriچرا احمدی نژاد در جلسه مجمع علامت پیروزی نشان داد؟+ عکس
چرا احمدی نژاد در جلسه مجمع علامت پیروزی نشان داد؟+ عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با دیدن دوربین‌ها دست خود را به علامت پیروزی بالا آورد تا در چند نمای مختلف این حرکت او ثبت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با دیدن دوربین‌ها دست خود را به علامت پیروزی بالا آورد تا در چند نمای مختلف این حرکت او ثبت شود.

اما واقعا این دست به نشانه کدام پیروزی بالا آمده است؟ احمدی‌نژاد همین چندی پیش ویدئویی را در کانال اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد که در آن به وضعیت مدیریت کشور به شدت انتقاد داشت و ادامه این روند را به صلاح ایران و انقلاب نمی‌دانست. او انتقادات شدیدی را علیه روسای قوا مطرح کرد، همان‌طور که پیش‌تر از آنها خواسته بود کنار بروند! آیا نامناسب نبودن وضعیت کشور که خود احمدی‌نژاد به آن اعتراض دارد برای او پیروزی به حساب می‌آید؟

احمدی نژاد به گونه‌ای پیروزمندانه رفتار می‌کند گویا فراموش کرده یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات فعلی کشور سیاست‌های هشت‌ساله او در دوران مدیریتش است. از نابودی منابع کشور گرفته تا وضع آشفته بازار، از انحلال سازمان برنامه‌وبودجه که هنوز بعد از پنج سال که از احیایش گذشته نتوانسته به روند پیش از انحلال باز گردد گرفته تا موسسات مالی و اعتباری و بانک‌هایی که افتادن تشت رسوایی‌شان گوش اقتصاد کشور را کر کرد. او شاید فراموش کرده که نحوه مدیریت ارزی او کشور را به بحرانی فرو برد که هنوز نتوانسته از آن خارج شود و هر روز اوضاع وخیم‌تر می‌شود. پول‌پاشی بی‌رویه وی برای کسب محبوبیت تورمی را رقم زد که دولت بعد برای خروج از آن مجبور شد تن به رکود دهد و کشور به چاه رکود تورمی بیفتد. آیا چنین مدیریتی نیاز به نشان دادن نشان پیروزی دارد یا احمدی‌نژاد از اینکه ساست‌هایش باعث شده کشور با مدیریت رقبای او به چنین جایی برسد اینقدر خوشحال است؟

گویا شکست خوردن رقیب برای احمدی‌نژاد به هر قیمتی حتی به قیمت نابودی کشور و مردم برای او پیروزی به حساب می‌آید. به هر حال محمود احمدی‌نژاد نه تنها پاسخگوی اقدامات خود در دوران هشت‌ساله ریاست‌جمهوری‌اش نیست بلکه همچنان راهکارهای خود را نجات‌بخش کشور می‌داند و با رفتارهای غیرقانونی گویا برای خود یک مصونیت آهنین متصور است که نه تنها او را وادار به پاسخگویی نوع مدیریتش و کشاندن کشور به پرتگاه نمی‌کند بلکه همچنان خود را ناجی کشور می‌داند که دست‌های پشت‌پرده اجازه ندادن فعالیت کند. شاید بهتر باشد احمدی‌نژاد به جای گرفتن چنین ژست‌های پیروزمندانه‌ای پاسخگوی رفتارهای خود و اطرافیانش باشد که بیشتر آنها در حال حاضر در زندان به سر می‌برند و اشتباهاتشان ثابت شده است. پاسخگو بودن در دادگاه مردم شاید برای احمدی‌نژاد مفیدتر از بالا بردن دست به نشان پیروزی باشد. دستی که بالا رفتنش بسیاری از ایرانیان را پایین کشید.

آپلود عکس

آپلود عکس

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала