برای اولین بار یک زن در رقابت های ریاست جمهوری عراق

© Sputnik / Mohammed Hemadaبرای اولین بار یک زن در رقابت های ریاست جمهوری عراق
برای اولین بار یک زن در رقابت های ریاست جمهوری عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای اولین بار در تاریخ عراق یک زن در رقابت های ریاست جمهوری کشور حضور دارد.

سروه عبدالواحد نامزد انتخابات ریاست جمهوری عراق در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مقام ریاست جمهوری کشور آنقدر که به نظر می آید شایسته و برتر نیست. کار زیادی برای برقراری ارتباطات بین المللی بغداد چه در منطقه و چه در جهان لازم است. وی بیان داشت: " متاسفانه ؛ در سیاست خارجی امروز عراق یک استراتژی واحد وجود ندارد و مسئولین به صورت منفک عمل می کنند. به عقیده من باید زمان و نیرو برای طراحی یک سیاست واحد به خرج داد تا بر پایه آن با دول عربی و کل جهان وارد گفتگو شد."
در ارتباط با اوضاع اولین سوال مطرح شده مسئله تنش های فرقه ای است. سروه عبدالواحد گفت: " این اواخر این مشکل از حالت مبرم خارج شده است. در بسیاری موارد این امر به مبارزه علیه تروریست های داعش* مرتبط است. همراه با پیروزی بر افراط گرایی، تنش های فرقه ای و مذهبی نیز به طور مشخص کاهش یافته اند. اگر یک سال پیش مسئله جدایی کردستان عراق از دولت فدرال مطرح بود، امروز تمامی این مسائل همراه با بغداد حل و فصل می شود. امروز ما عراقی ها شانس خوبی داریم تا یک دولت مستقل قوی ایجاد کنیم. برای این کار اکنون زمان بسیار مناسبی است."
نامزد انتخابات ریاست جمهوری عراق خاطر نشان کرد که رئیس جمهور عراق باید مسئله تقسیم عادلانه درآمدهای نفتی را حل کند. قبل از همه این امر به کردستان عراق مرتبط است. مهم است که حداکثر توجه به برقراری ارتباطات بین بغداد و اربیل معطوف شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала