گزارش و تحلیل

هدف ایران پاسخ به حمله تروریستی اهواز

© AP Photo / U.S. Air Forceهدف ایران پاسخ به حمله تروریستی اهواز
هدف ایران پاسخ به حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف ایران از این حمله موشکی صرفا پاسخ به حمله تروریستی اهواز بوده و قاعدتا این حملات ادامه دار نخواهد بود.

حمله موشکی ایران به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی ایران به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز
به گزارش اسپوتنیک، یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه ایران، صبح امروز دوشنبه با شش فروند موشک زمین به زمین و 7 فروند پهپاد، مقر عاملان حمله تروریستی اهواز را در شرق فرات در کشور سوریه مورد هدف قرار داد.

براساس بیانیه سپاه ایران در پی این حملات شمار زیادی از نیروها و سرکردگان حمله تروریستی اهواز در این حمله موشکی کشته و یا مجروح شدند.

در روز شنبه 22 سپتامبر، در حین برگزاری مراسم رژه نظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر اهواز، افرادی با تیراندازی به سوی مردم و نیروهای نظامی منجر به شدن 24 تن و زخمی شدن بیش از 60 نفر شدند.

خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که گروهک "الاحوازیه" مسئولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است. در همین حال گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز توسط این گروهک تروریستی صورت گرفته است.

دکتر مانی محرابی، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل و عضو هیات علمی اندیشکده روابط بین الملل ایران در اینباره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

اگر هدف ایران از این حمله موشکی صرفا پاسخ به حمله تروریستی اهواز بوده باشد باید گفت حملات ادامه دار نخواهد بود زیرا پاسخ به حمله تروریستی اهواز اساسا نظامی نیست، بلکه در چهارچوب مسائل امنیتی و سیاسی می‌باشد. عنوان لفظ گوشمالی از سوی سران سپاه پاسداران به جای واژه انتقام برای اشاره به این حمله نیز به همین دلیل بوده است.

انتقام طاها - واکنش کاربران اینترنتی به حمله موشکی ایران - اسپوتنیک ایران
انتقام طاها - واکنش کاربران اینترنتی به حمله موشکی ایران
در ادبیات سیاسی ایران، گروه‌های تروریستی و تکفیری با نام داعش خطاب قرار داده می‌شوند زیرا مردم ایران اولین بار اینگونه تروریسم را با نام داعش شناختند. در بسیاری از موارد دیده شده که رسانه‌ها و سیاست‌مداران ایران برای اشاره به گروه‌های تروریستی جبهه النصره، احرار الشام یا بسیاری از گروه‌های دیگر نیز از لفظ داعش بهره گرفته‌اند.

حمله اخیر به شرق رود فرات در استان دیرالزور صورت گرفته و این منطقه در اختیار نیروهای تروریستی کرد سوری است که مورد حمایت مستقیم و آشکار ایالات متحده می‌باشند. با در نظر داشتن این مسئله می‌توان چنین نتیجه گرفت که این حمله اساسا پاسخی سیاسی به حامیان حمله تروریستی اهواز یعنی ایالات متحده و عربستان سعودی بوده است. ایران با این کار به عربستان سعودی و ایالات متحده یادآور شده هنوز هم در بحران سوریه بازیگری تاثیرگذار است و اخطار داده در صورت تکرار وقایعی که مانند حمله تروریستی اهواز منجر به ناامنی ایران شوند، ایران پاسخ آنها را در سوریه خواهد داد.

 

*گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала