اوکراین، با تجهیزات نظامی آمریکا قدرت می گیرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین، با تجهیزات نظامی آمریکا قدرت می گیرد
اوکراین، با تجهیزات نظامی آمریکا قدرت می گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوکراین قصد دارد با سیستم دفاع هوایی امریکا، ارتش خود را مجهز شود.

به گزارش اسپوتنیک، آقای پیتر پراشنکو رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه با سی ان ان اعلام نمود که قصد دارد با سیستم دفاع هوایی امریکا، ارتش خود را مجهز شود.

ناوچه های کهنه آمریکا برای اوکراین - اسپوتنیک ایران
ناوچه های کهنه آمریکا برای اوکراین

به گفته وی، سیستم دافع هوایی امریکا می تواند مانع تهدید هوایی و هواپیمایی روسیه شود. پرانشکو در عین حال تاکید کرد که خریداری سیستم دافع هوایی باعث تحکیم امنیت جهانی می گردد.
رئیس جمهور اوکراین افزود که تحویل راکت های ضد تانک ژاولین، امریکائی به اوکراین گویندگی از آغاز همکاری نظامی بین کیف و واشنگتن می کند.
پیش از این، مجلس نمایندگان کنگره امریکا روز چهارشنبه با 277 رای موافق و 147 رای مخالف بودجه وزارت دفاع این کشور در سال 2017 به مبلغ 602 میلیارد دلار را به تصویب رساند. پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود رئیس جمهور احتمالا این سند را رد خواهد کرد.
طرح بودجه حاوی 3.4 میلیارد دلار برای تقویت امنیت متحدان آمریکا در اروپا بر اساس پیشنهاد کاخ سفید است.در متن طرح قانونی بودجه توضیح داده می شود که این وجوه برای "گسترش محسوس" حضور آمریکا در اروپا از جمله "استقرار نیروی های بیشتر آمریکا در آنجا و اعزام تجهیزات به آنجا برای تامین امکان استقرار تیپ زرهی اضافی " در نظر گرفته شده است.
قانونگذاران همچون سال گذشته وجوهی برای کمک رسانی نظامی به اوکران پیش بینی کرده اند اما این مبلغ بر خلاف امسال مه 250 میلیون دلار بود، فقط 150 میلیون دلار خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала