سوریه: تلاش آمریکا برای احیای باقیمانده داعش تلاشی بیهوده است

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه: تلاش آمریکا برای احیای باقیمانده داعش تلاشی بیهوده است
سوریه: تلاش آمریکا برای احیای باقیمانده داعش تلاشی بیهوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه گفت: تلاش آمریکا برای احیای باقیمانده داعش در التنف سوریه بیهوده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه گفت: آمریکا در حال تلاش برای احیای باقیمانده داعش* در پایگاه التنف در سوریه است، اما این تلاشی بیهوده است.

او در ادامه افزود: تجربه ما نشان می دهد که آنها باقیمانده اعضای داعش* را از این پایگاه جمع آوری می کنند و دوره های بازآموزی برای آنها می گذرانند و سپس آنها را برای مبارزه با ارتش سوریه ارسال می کنند، چرا؟ زیرا، آنها می خواهند بحران سوریه را به نفع اسرائیل ادامه دهند.

او سپس گفت: من می خواهم به آنها بگویم که این تلاش بیهوده است، که این واقع بینانه نیست، بلکه تهاجمی است. آنها قبلا سعی کردند این گروه ها را به پالمیرا بفرستند، جایی که این گروه ها نابود شدند. بنابراين، پايگاه التنف در خاك سوريه هيچ آينده اي ندارد.

وضعیت در منطقه التنف بارها و بارها موجب نگرانی در میان ارتش روسیه شده است. به گفته آنها، تحت هدایت مربیان آمریکایی، ستیزه جویان در آنجا آموزش می بینند و سپس در جنگ علیه مقامات سوریه شرکت می کنند.

از سال 2014، ایالات متحده و متحدان آن، عملیات ضد داعش* را در عراق و سوریه انجام داده اند و حضور آنها در سوریه بدون رضایت مقامات این کشور است.

روسیه از سال 2015 میلادی به درخواست دمشق عملیات نظامی علیه تروریست ها در سوریه انجام می دهد.

برای اینکه در این عملیات هیچ درگیری بین نیروهای آمریکا و روسیه پیش نیایید آنها قبل از هر عملیاتی با طرف دیگر هماهنگ می کنند.

* گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала