انتشار آمار تلفات روسیه در سوریه

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار آمار تلفات روسیه در سوریه
انتشار آمار تلفات روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در طی سه سال حضور نیروهای روسیه در سوریه، تا کنون 112 نفر نظامی روس جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ویکتور باندارف، رئیس کمیته شورای فدراسیون دفاع و امنیت روسیه، در طی سه سال گذشته، حضور و عملیات نظامی روسیه در سوریه 112 سرباز روسی کشته شده اند.
این مقام نظامی روسیه در ادامه گفت: "در حال حاضر، تلفات نیروهای مسلح ما در سوریه 112 نفر است که تقریبا نیمی از آنها به دلیل سقوط هواپیمای آنتون 26 و سقوط هواپیمای ایل 20 رخ داده است. از میان تجهیزات نظامی روسیه تا کنون 8 هواپیما، 7 هلیکوپتر و 1-2 خودروی زرهی از بین رفته اند.

واکنش ولادیمیر پوتین در خصوص حادثه هواپیمای نظامی روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش ولادیمیر پوتین در خصوص حادثه هواپیمای نظامی روسیه در سوریه

این سناتور در ادامه به جنگ افغانستان اشاره کرد. سپس اظهار داشت تقریبا 4.8 هزار نفر نظامی در طی سه سال جنگ افغانستان جان خود را از دست دادند. در سه سال جنگ در عراق (2003-2006)، ائتلاف آمریکایی 2،515 سرباز خود را از دست داد. در مقایسه با تلفات آمریکایی ها در طی حضور نظامی شان در کشورهای دیگر، تلفات روسیه بسیار کمتر بوده است.
گفتنی است در 6 مارس 2018، هواپیمای «آن-26» روسیه هنگام فرود در فرودگاه «حمیمیم» سوریه دچار سانحه شد.بر اساس اطلاعات اولیه، 26 مسافر و 6 خدمه هواپیما کشته شده اند. این حادثه هنگام فرود هواپیما در فرودگاه «حمیمیم» سوریه حدود ساعت 15.00 به وقت مسکو رخ داد. هواپیما در حالی با زمین تصادم کرد که فقط 500 متر با باند فرود فاصله داشت. بر طبق اطلاعات اولیه، نقص فنی می تواند علت این حادثه باشد. بر طبق گزارش دریافتی از محل حادثه، هواپیما مورد آتشباری قرار نگرفته است. کمیسیون وزارت دفاع تمام گزینه های احتمالی این حادثه را بررسی می کند.
از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала