تاکید لاوروف بر برگزاری کنفرانس امنیتی در خلیج فارس با حضور ایران

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید لاوروف بر برگزاری کنفرانس امنیتی در خلیج فارس با حضور ایران
تاکید لاوروف بر برگزاری کنفرانس امنیتی در خلیج فارس با حضور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه خواستار برگزاری کنفرانس امنیت در منطقه خلیج فارس با مشارکت ایران می باشد.

به گزارش اسپوتنيک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روسیه خواستار برگزاری کنفرانس امنیت در منطقه خلیج فارس با مشارکت ایران می باشد.

لاوروف گفت: "در واقع، بهتر است که پس از گذشت مدت زمانی، تمام طرفهای ذینفع بر سر میز مذاکره بنشینند. باید همفکران در یک جلسه بنشینند. انتقاد به مناسبات ایران، نگرش منفی به ایران موجب ثبات منطقه نمی شود".

وی در ادامه گفت: "ما نیاز به برگزاری کنفرانس در خلیج فارش با مشارکت ایران هستیم، که البته ما مدت های طولانی در این خصوص صحبت کردیم. ما باید امنیت در خلیج فارس را با کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد توسعه دهیم".

گفتنی است، پیش از این  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ایران به طور کامل به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، مسکو تمام تلاش خود را برای حفظ برجام انجام می دهد.

وی در ادامه افزود: "به علت عدم  پیشرفت در تصویب پیمان جامع منع آزمایش و ایجاد یک منطقه شرق میانه عاری از سلاح های کشتار جمعی، ایالات متحده به طور یکجانبه دست به نقض قطعنامه 2231 و خروج از برجام زد، درحالیکه ایران به طور کامل به تعهدات خود در قالب برجام پاینبند است". لاوروف گفت: "ما تمام تلاشمان را برای حفظ توافقنامه (برجام) تایید شده توسط شورای امنیت سازمان ملل انجام خواهیم داد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала