خطر فیسبوک برای 50 میلیون کاربر

© Sputnikخطر فیسبوک برای 50 میلیون کاربر
خطر فیسبوک برای 50 میلیون کاربر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هکرها، به اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوک دست یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، فیس‌بوک از آسیب‌پذیری امنیتی جدی برای ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی خبر داد. هک فیس‌بوک و درز اطلاعات کاربران به ادعای یک هکر صورت گرفته است. روز یکشنبه صفحه فیس‌بوک مارک زاکربرگ را حذف خواهد کرد!
فیس‌بوک خبر از حل مشکل و مطرح نمودن آن با نیروهای امنیتی داده است. گویا یک هکر یا یک ارگان خارجی آسیب‌پذیری فیسبوک را کشف کرده و از آن سواستفاده کرده است.

آیا فیسبوک به نفرت از مسلمانان دامن می زند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا فیسبوک به نفرت از مسلمانان دامن می زند؟

«گای روسن» مدیر محصول فیس‌بوک گفت: "فیس‌بوک با تیم امنیتی خود حدود سه روز پیش در جریان این مشکل قرار گرفته است، هنوز نام این هکر مشخص نشده است. گفتنی است هفته پیش یک هکر، تهدید به هک نمودن صفحه شخصی مارک زاکربرگ موسس فیسبوک نمود.
گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که بیش از یک چهارم کاربران آمریکایی، نرم افزار فیسبوک را از تلفن های همراه خود پاک کردند.
در این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی Pew در ماه مه و ژوئن و با مشارکت 4500 بزرگسال آمریکایی انجام شد، مشخص شد که 26٪ از آنها نرم افزار این شبکه اجتماعی را از تلفن هوشمند خود حذف کرده اند، 42٪ از ورود مداوم به فیسبوک برای بررسی اخبار و به روز رسانی صفحه خود دست کشیده‌اند، 54٪ تنظیمات حریم خصوصی صفحه فیسبوک خود را اصلاح نموده‌اند یعنی یا اقدام به تعویض رمز خود نموده‌اند یا صفحه خود را از معرض دید همه کاربران حذف کرده اند و یا اشتراک خود در صفحات مشکوک را لغو نموده‌اند.
گفتنی است اوایل فروردین ماه جاری کریس وایلی ، تحلیلگر داده ۲۸ ساله‌ و کارمندان کمبریج آنالیتیکا، شرکت مشاوره‌ای که در استخدام کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود، اعلام نمود که این شرکت اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون حساب کاربری فیسبوک را بدون اجازه‌ی صاحبان آن‌ها جمع‌آوری کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала