هشدار آمریکا به سرمایه گذاران خارجی در ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganهشدار آمریکا به سرمایه گذاران خارجی در ایران
هشدار آمریکا به سرمایه گذاران خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا به سرمایه گذاری خارجی در ایران، هشدار جدی می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ایالات متحده آمریکا از شرکت های مختلف خواست تا از سرمایه گذاری در ایران خودداری کنند.  وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

سیلی آبدار ایران به تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سیلی آبدار ایران به تحریم های آمریکا

وی گفت: «سرمایه گذاری خارجی در رژیم ایران تنها موجب به تعویق افتادن اصلاحات در دولت ایران می شود".

پیش از این، هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به دنبال انقلاب در ایران است یا خیر گفت: ما به دنبال انقلاب در ایران نیستیم بلکه خواستار تغییرات هستیم. ما می خواهیم که مقامات ایران به خواسته های ملت خود احترام بگذارد اما تا کنون این اتفاق حاصل نشده است. 

شتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. 
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала