اعتراف دوترته به قتل بدون محاکمه

© REUTERS / Lean Daval Jrاعتراف دوترته به قتل بدون محاکمه
اعتراف دوترته به قتل بدون محاکمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فیلیپین، 1000 نفر از مردم کشورش را بدون برگزاری راهپیمایی به قتل رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سوت چاینا مورنینگ پست"، رئیس جمهور فیلیپین، رودریگو دوترته در طی جنگ علیه مواد مخدر، بیش از هزاران نفر را بدون برگزاری دادگاه محکوم به مرگ نموده است. او "تنها گناه" خود را قتل عام بدون برگزاری دادگاه متهمان مواد مخدر نامید.

Филиппинский президент Родриго Дутерте - اسپوتنیک ایران
حمایت رئیس جمهور فیلیپین از خیانت به همسر

وی روز پنج شنبه 27 سپتامبر در پاسخ به انتقادها از خود گفت: "تقصیر من چیست؟ من یک پزو (واحد پول فیلیپین) را ندزدیدم؟ رئیس جمهور گفت: تنها گناه من قتل بدون محاکمه است.
بر اساس این نشریه، فعالان حقوق بشر، سخنان رئیس جمهور را به عنوان اعتراف در نظر گرفتند. اما پیش از این وی اعلام کرده بود که در طول "جنگ با مواد مخدر" یک توده قتل های فرا قضایی انجام داده است. نماینده رئیس جمهور در عین حال گفت: وی شوخی کرده است و سخنان وی را نباید واقعی محسوب نمود.
در عین حال، رئیس فیلیپین تأکید کرد که او "جنگ علیه مواد مخدر" را تمام نخواهد کرد. وی گفت: "این امر پایان نخواهد یافت. همانطور که گفتم، من آماده هستم زندگی خود را، ریاست جمهوری را در این راه از دست بدهم. این مسئله افتخار من است".

گفتني است، پيش از اين مردم فیلیپین در آستانه برگزاری اجلاس سران اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) با بازدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از این کشور مخالفت ورزیدند.

در خیابان های مانیل شعارهایی ظاهر شده است که در آنها به ممنوع کردن سفر ترامپ به فیلیپین در چارچوب اجلاس سران آسه ان فرا خوانده می شود. 
خاطرنشان می شود که فراخوان جلوگیری از سفر ترامپ به فیلیپین همچنین در پلاکاردهای نصب شده برای استقبال از شرکت کنندگان در این اجلاس ظاهر شده است.
پیشتر دونالد ترامپ اعلام کرد که در جریان سفر خود از ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین بازدید خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала