واکنش ایران به اتهامات نتانیاهو

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky واکنش ایران به اتهامات نتانیاهو
واکنش ایران به اتهامات نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعای نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل درباره وجود تاسیسات هسته ای مخفی در تهران، گفت که این رژیم نمی تواند با تردستی تسلیحات هسته ای خود را مخفی نگه دارد.

به گزارش اسپوتنیک ، محمد جواد ظریف در توئیتری نوشت: هیچ هنر و تردستی هرگز نمی تواند این واقعیت را در ابهام نگه دارد که اسرائیل تنها رژیم در منطقه ما است که برنامه تسلیحات هسته ای «مخفی» و «اعلام نشده» دارد. از جمله یک زرادخانه واقعی بمب هسته ای.
وی افزود: وقت آن رسیده که اسرائیل به این اعتراف کرده و درهای برنامه تسلیحات هسته ای غیرقانونی خود را به روی بازرسان بین المللی بگشاید.

بنیامین نتانیاهو پنجشنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن نقشه ای ادعا کرد که اسرائیل یک انبار اتمی مخفی در منطقه ای از تهران کشف کرده است.
نخست وزیر اسرائیل در حاشیه سخنرانی خود در سازمان ملل خبر از وجود یک انبار مخفی با مواد، تجهیزات و مواد هسته ای داد، گفته می شود که سرویس های اطلاعاتی اسرائیل این انبار را در در پایتخت ایران کشف نموده است.
وی گفت: "ایران یک تأسیسات مخفی در تهران دارد. امروز، من برای اولین بار در این خصوص به طور عمومی صحبت می کنم". وی در ادامه، تصویر ماهواره ای و یک عکس از دیوار با دروازه آهنین را نشان می دهد.
نخست وزیر اسرائیل در داخل این محوطه، حداقل 15 کانتینر با تجهیزات و مواد مربوط به پروژه هسته ای ایران وجود دارد. نتانیاهو در ادامه افزود که کل وزن این محموله می تواند 300 تن باشد. او از سازمان آژانس اتمی خواست تا بازرسی فوری در این منطقه را انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала