آغاز تحویل سامانه اس 300 روسیه به سوریه

© Sputnik / Ramil Sitdikovآغاز تحویل سامانه اس 300 روسیه به سوریه
آغاز تحویل سامانه اس 300 روسیه به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه از آغاز تحویل سامانه هوایی اس 300 روسیه به سوریه خبر داد.

اس 300 در سوریه کابوس اسراییل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اس 300 در سوریه کابوس اسراییل
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبری اعلام کرد که مسکو تحویل سامانه اس 300 را به سوریه آغاز کرده است.

لاوروف گفت: تحویل سامانه اس 300 به سوریه آغاز شده است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روز 24 سپتامبر اعلام کرد که تا دوهفته دیگر سامانه موشکی اس-300 به سوریه ارسال خواهد شد. وی افزود این سامانه در جهت افزایش امنیت نیروهای این کشور در سوریه در پی سقوط هواپیمای "ایل 20" که روسیه اسرائیل را مسئول آن می داند، مستقر خواهند شد.

وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح سوریه ظرف دو هفته آتی سامانه مدرن اس 300 را دریافت خواهند کرد. شایگو افزود: ویگو افزود: این سامانه می‌تواند هر نوع تهدید هوایی در فاصله بیش از 250 کیلومتری را رهگیری کرده و به طور همزمان چندین هدف هوایی را نابود سازد.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که این سامانه موشکی با دارا بودن امنیت بسیار بالا و سرعت فوق العاده خود، توان رزمی پدافند هوایی سوریه را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

شایگو یادآور شد که پست‌های فرماندهی نیروهای متحد و پدافند هوایی در سوریه به سیستم‌های خودکار روسی مجهز خواهند شد تا عدم بروز چنین سوانحی برای هواپیماهای روسی در آینده تضمین گردد.‎

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала