افشای "جاسوس جذاب روس" از اسپوتنیک + عکس

© AFP 2023 / Odd Andersenافشای "جاسوس جذاب روس" از اسپوتنیک + عکس
افشای جاسوس جذاب روس  از اسپوتنیک + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آلمانی بیلد مقاله "افشاگرانه ای" درباره رسوخ یک "دختر جاسوس" روس در سفارت آلمان در مسکو منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقاله به قلم ریوپکه ، یکی از ویراستاران بیلد دارای چنین عنوانی است: "این خبرنگار کرملین در نزد سفیر آلمان چکار می کند؟"

به نوشته بیلد "در عکس منتشره توسط سفارت آلمان در روسیه یک دختر جوان روسی به نام آلمساندرا کونکینا دیده می شود که از دسامبر 2017 ویراستار ارشد "اسپوتنیک آلمان" (Sputnik Deutschland)، یکی از دو رسانه تبلیغاتی کرملین در آلمان به موازات RT Deutsch (راشا تودی به زبان آلمانی) است".

بیلد از وزارت خارجه آلمان سوال می کند که چرا کارمند دولت روسیه با سفیر آلمان عکس گرفته است پاسخ چنین است:عکس در جریان دیدار شرکت کنندگان برنامه "بورسیه پارلمانی بین المللی" با نمایندگان سازمان های روسی شریک گرفته شده است. داشتن روابط با شرکت کنندگان سابق در این برنامه از جمله وظایفی است که پارلمان آلمان در برابر نمایندگان خارجی 42 کشور شرکت کننده در برنامه قرار داده ا و خانم کونکینا، شرکت کننده سابق در برنامه "بورسیه پارلمانی بین المللی" است.
بیلد سوال دیگری را مطرح می سازد: آیا سفارت آلمان می داند که خانم کورکینا ویراستار اسپوتنیک، یکی از رسانه های دولتی روسیه است و پاسخ منطقی دریافتی چنین است: سفارت آلمان در روسیه بطور منظم با رسانه های دولتی و غیر دولتی روسیه تماس برقرار می کند.

این اولین بار نیست که روزنامه آلمانی بیلد گزارش های دروغی را برای بپا کردن سروصدا و جنجال ضد روسی منتشر می سازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала