هیدروژل سرطان پوست از خارج درمان می کند

© Depositphotos.com / AlexLipaدرمان سرطان پوست با هیدروژل
درمان سرطان پوست با هیدروژل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیدروژل به صورت موضعی تومورهای پوستی را هدف قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیواطلس» محققان آمریکایی موفق به ساخت هیدروژلی شده اند که به صورت موضعی روی پوست قرار می گیرد و با هدف قرار دادن تومورهای پوستی، قادر به درمان سرطان پوست است.

شایع ترین نوع سرطان پوست «ملانوم» نام دارد. این بیماری از طریق سیستم لنفاوی در سراسر بدن گسترش می یابد. شیمی درمانی رایج ترین روش درمان این عارضه است که عوارض جانبی مختلفی به همراه دارد.

محققان برای حل این مشکل راهکاری یافته اند. در این روش نانوذرات به بدن تزریق می شود و از طریق پالس های اشعه اکس، در محل تومور فعال می شوند. این فرآیند منجر به تولید اکسیژن سیگلت (singlet oxygen) می شود که قادر به نابودی سلول های سرطانی است.

طراحی فن آوری جدید درمان سرطان در سیبری - اسپوتنیک ایران
طراحی فن آوری جدید درمان سرطان در سیبری

محققان برای حل مشکل سلول های سرطانی پوست که  معمولا در سطح پوست بروز می کنند، هیدروژلی تولید کرده اند که به صورت موضعی روی تومورهای پوستی ناشی از سرطان قرار می گیرد و نقش شیمی درمانی را بازی می کند.

در این روش داروهای شیمی درمانی مانند پاکلی تاکسل به همراه داروهای دیگر به صورت نانوذرات به پوست نفوذ کرده و سلول های تومور را مورد حمله قرار می دهند. نتایج اولیه این هیدروژل در مدل های حیوانی کاملا موفقیت آمیز گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала