هند از ادامه خرید نفت ایران خبر داد

© Flickr / Ravinder M A هند از ادامه خرید نفت ایران خبر داد
هند از ادامه خرید نفت ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه هند اعلام کرد که این کشور به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد.

نفت ایرانی با تانکرهای این کشور به هند می روند - اسپوتنیک ایران
نفت ایرانی با تانکرهای این کشور به هند می روند
به گزارش اسپوتنیک؛ "سوشما سواراج" وزیر خارجه هند در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه هند ضمن تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با ایران گفت: ایران برای ما نه تنها همسایه بلکه یک دوست خوب است و ما به خرید نفت از ایران ادامه خواهیم داد.

در این دیدار همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص بندر چابهار و گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه با استفاده از ظرفیت‌های این بندر بحث و تبادل نظر کردند.

اظهارات وزیر خارجه هند در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی از جمله ترامپ و پامپئو وزیر خارجه این کشور از تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت ایران سخن می‌گویند.ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد.بقیه تحریم های آمریکا از 5 نوامبر اجرا خواهند شد.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала