آمریکا خواستار حذف داعش نیست

© AP Photo / Ebrahim Norooziآمریکا خواستار حذف داعش نیست
آمریکا خواستار حذف داعش نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد آمریکا در عراق و سوریه علیه گروهک تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش)* مبارزه نکرده بلکه بر عکس در مواردی به این گروهک کمک نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در تهران به مستندات اطلاعاتی موجود در خصوص نبود اراده جدی در هیات حاکمه آمریکا برای حذف داعش اشاره کرد و اظهار داشت: هواپیماهای آمریکایی به کرات و با وجود داشتن اطلاعات دقیق از حضور تروریست ها در مناطق مشخص، حاضر به انجام عملیات هوایی علیه آن ها نشدند و در مواردی برای آن ها بارریزی داشته و یا سران داعش را از محاصره ارتش های سوریه و عراق نجات داده اند.

احضاز شبانه سفرای سه کشور اروپایی به وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
احضار شبانه سفرای سه کشور اروپایی به وزارت خارجه ایران

نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با مشارکت کشورهای روسیه، چین، هند و افغانستان و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران امروز در تهران برگزار می شود.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان و «دانگ جینگ وی» مقام امنیت ملی چین نمایندگی کشورهایشان را در این نشست برعهده دارند.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала