آمریکا اتحادیه اروپا را تهدید کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا اتحادیه اروپا را تهدید کرد
آمریکا اتحادیه اروپا را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن به اتحادیه اروپا یا هیچکس دیگر اجازه نخواهد داد که تحریم ها علیه ایران را دور بزند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز ، بولتون اعلام کرد ایالات متحده با شدت و قاطعیت به وارد کردن فشار اقتصادی بر تهران ادامه خواهد داد. مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد:" اتحادیه اروپا در سخن پردازی قوی اما در عمل به بیانات خود ضعیف است" و افزود واشنگتن بطور خستگی ناپذیر مراقب پیشرفت رویدادها خواهد بود.
علاوه بر این بولتون اعلام کرد میزان فروش نفت ایران تا 4 نوامبر (زمان رسمی اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران 5 نوامبر است) به صفر خواهد رسید.

سخنرانی تند بولتون عليه ايران: روزهای مصونیت تهران تمام شده - اسپوتنیک ایران
سخنرانی تند بولتون عليه ايران: روزهای مصونیت تهران تمام شده

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافق تاریخی برجام با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
یادآور می شود ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала