خلافت اسلامی در آسیای مرکزی؟

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان تروریستی قصدایجاد خلافت در آسیای مرکزی دارد.

به گزارش اسپوتنیک،رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مستقل مشترک المنافع از طرح موسوم به خلافت بزرگ گروه تروریستی داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در منطقه آسیای مرکزی خبر داد.

آندری نویکوف، رئیس مرکز ضد تروریستی کشور های مستقل مشترک المنافع در نشست سران سازمان های ضد تروریستی کشورهای مذکور که در قالب برنامه «ضد ترویستی ایساک کول — 2018» برگزار گردید، از این موضوع سخن گفت.

وی گفت، با توجه به گسترش فعالیت های تروریستی گروه داعش در شمال افغانستان و تصمیم آنها برای ورود به منطقه آسیای مرکزی، این منطقه در حال حاضر با تنش های متعددی روبروست.

به گفته نوویکوف، هم اکنون ترویست های داعش تلاش می ورزند تا «گروه های خفته داعش»- هسته های غیر فعال آنها را دوباره فعال نمایند.

معاون نخست وزیر قرقیزستان، ژنییش رازاکوف، نیز به نوبه خود در باره تهدیدات تروریستی در آسیای میانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع که در حال گسترش هستند، هشدار داد.

پوتین: داعش خود را برای بی ثبات کردن آسیای مرکزی آماده می کند - اسپوتنیک ایران
پوتین: داعش خود را برای بی ثبات کردن آسیای مرکزی آماده می کند

حضور داعش در افغانستان، موجب شده است که تمامی کشورهای هم مرز با این کشور نگران نفوذ جریان های تروریستی بویژه داعش درکشور خود باشند.

این امر نشان دهنده این حقیقت است که هیچکدام از جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز، در ارتباط با تروریسم، در امن نیستند.

نگرانی های پی در پی سران جمهوری های آسیای مرکزی و تلاش ها به منظور ایجاد وحدت در زمینه مبارزه با این جریان تروریستی از جمله دلایل اصلی این نگرانی ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала