شایگو: روسیه ملزم به پاسخ متقابل به اقدام اسرائیل در سوریه است

© Sputnik / Alexei Druzhininشایگو: روسیه ملزم به پاسخ متقابل به اقدام اسرائیل در سوریه است
شایگو: روسیه ملزم به پاسخ متقابل به اقدام اسرائیل در سوریه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع وسیه اعلام کرد؛ مسکو پس از اقدام اسرائیل مجبور است شرایط لازم را برای افزایش امنیت نیروی ارتش روسیه در سوریه را فراهم کند.

مطبوعات اسرائیل: باید در برابر سقوط هواپیما ایل-20 جوابگو باشیم - اسپوتنیک ایران
اسرائیل، باید در برابر سقوط هواپیما ایل-20 جوابگو باشد
به گزارش اسپوتنیک؛ سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با اشاره به حادثه سرنگونی هواپیمای"ایل-20" روسیه در سوریه، گفت: نیروهای اسرائیلی با آشنایی کامل نسبت به وضعیت حریم هوایی، راه را بر هواپیمای روسیه بستند و منجر به سقوط و کشته شدن 15 نفر از نیروهای ما شد.
شایگو افزود: این موضوع ما را مجبور کرد تا اقدامات لازم را در جهت افزایش امنیت نیروهای ارتش روسیه در مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه انجام دهیم.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала