وضعیت اسفبار ارتش بریتانیا

CC0 / Pixabay / ارتش بریتانیا
ارتش بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها از وضعیت ناخوشایند ارتش بریتانیا تعریف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که اوایل سال جاری بریتانیا زیردریایی های خود را به دریای مدیترانه برای حمله به نیروهای دولتی سوریه به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی اعزام نکرد. لندن فاقد امکانات لازمه برای انجام اینکار است.

نشریه نامبرده نوشت که  اوایل سال جاری ترزا می دستور حمله به سوریه را صادر کرد و رسانه های دیگر بریتانیا  خبری را منتشر کردند دال بر اینکه زیردریایی هایی حامل موشک های بالدار در نیمه راه دریای مدیترانه در حال شناوری بودند. اما در واقع بریتانیا حتی یک زیردریایی را به آنجا نفرستاد.

نشریه دیلی میل متذکر شد که وضعیت اسفبار ارتش بریتانیا دلیل اصلی عدم اجرای این برنامه شد. به دلیل کاهش بودجه نظامی، ارتش بریتانیا بسختی قادر به اجرای وظایف روزانه در ناتوست. پس از پایان جنگ سرد تعداد نفرات ارتش بیش از 160 هزار نفر بود اما پس از تغییرات 2010  در زمان دولت دیوید کمرون، تعداد نفرات ارتش کاهش یافت.

وظیفه نظامیان روسیه از دیدگاه پوتین - اسپوتنیک ایران
وظیفه ارتش روسیه از دیدگاه پوتین

دولت قصد دارد تعداد نفرات ارتش را تا 50 هزار نفر کاهش بدهد. بدین ترتیب نفرات ارتش بریتانیا که «زمانی  همه در سراسر دنیا از آن می ترسیدند و مورد احترام بود» دو بار کمتر از ارتش ایتالیا، اسپانیا و آلمان خواهد شد.

علاوه بر آن وضعیت فنی تکنیک آلات نظامی بریتانیا نیز اسفبار است. در سال 2017 ، 21 از 67 بمب افکن «تومادو» و 43 از 135 جنگنده Eurofighter Typhoon در وضعیت اسفباری قرار داشتند و قادر به انجام عملیات جنگی نبودند.

بدین ترتیب اگر بریتانیا نمی خواهد بلندپروازی های خود را محدود سازد که عواقب  معین سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیکی در بر خواهد داشت، باید به فکر بودجه نظامی خود باشد. از دست رفتن قدرت  نظامی، از دست دادن نفوذ جهانی را برای بریتانیا به همراه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала