ادامه بحران توت فرنگی که باعث توقیف فروش میوه در استرالیا شد +عکس

© Sputnik / Vitaliy Timkivادامه بحران توت فرنگی که باعث توقیف فروش میوه در استرالیا شد +عکس
ادامه بحران توت فرنگی که باعث توقیف فروش میوه در استرالیا شد +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنجالی که سوزن یافت شده در توت فرنگی به پا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس استرالیا چندی پیش اعلام کرد که شکایاتی مبنی بر وجود سوزن در توت فرنگی دریافت کرده است، یک دختر نه سال اولین سوزن را پیدا كرده او توت فرنگی سوزن دار را گاز زده اما آن را نبلعید و توت فرنگی را پیش مادرش برد و مادرش در بین باقی توت فرنگی ها دو سوزن دیگر پیدا کرد.
مدتی است که پلیس استرالیا در حال تحقیق در این مورد است و از همه مردم این کشور خواسته است تا در مصرف مواد غذایی و میوه جاتی مانند توت فرنگی دقت لازم را داشته باشند و هشدار داده ممکن است سوزن های کار گذاشته شده در میوه ها سمی باشند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا آلودگی مواد غذایی مانند سیب، موز و توت فرنگی های این کشور به سوزن را اقدامی تروریستی و خرابکارانه علیه این کشور دانست و گفت: دولت مجازات ١٠ تا ٢٠ سال زندان را برای عاملان آن در نظر گرفته است.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ افسر پلیس از جمله ۶۰ کارآگاه پلیس مشغول انجام تحقیقاتی پیرامون این خرابکاری هستند. این در حالی است که دولت ایالتی هم ۱۰۰ هزار دلار جایزه برای هر گونه سرنخی که منجر به دستگیری افراد خرابکار شود، پیشنهاد داده است.
شهروندان استرالیایی کارزاری برای پشتیبانی از تولیدکنندگان میوه کشور به راه انداختند، همچنین دولت نیز کمک‌ هزینه‌ای ۱ میلیون دلاری برای حمایت از کشاورزان زیان‌دیده در نظر گرفت.
در این بین فروشندگان و توزیع کنندگان میوه در استرالیا برای تضمین سلامت میوه‌های خود آنها را با اشعه ایکس بازرسی می‌کنند.
استرالیا یکی از تولید کنندگان اصلی توت فرنگی در آسیا و اقیانوسیه است. این نقشه موارد مربوط به بحران توت فرنگی را نشان می دهد كه در سرتاسر كشور منجر به خرابکاری در سیستم غذایی شده است.

بسیاری از کاربران در این رابطه می نویسند که اکنون مجبور هستند با دقت بیشتری میوه را مصرف کنند. موضوعی که تا به امروز امکان داشت توجهی به آن نشود اکنون به یک سردرد جدید تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала