ایجاد گروه مشترک روسیه و ترکیه در مناطق حائل در ادلب

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد گروه مشترک روسیه و ترکیه در مناطق حائل در ادلب
ایجاد گروه مشترک روسیه و ترکیه در مناطق حائل در ادلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه و روسیه، گروه نظامی مشترکی میان مخالفان و طرفداران دولت سوریه، ایجاد می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه کامرسانت، اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که ترکیه و روسیه به طور مشترک، گروه مشترکی برای خروج رادیکال ها در استان ادلب سوریه ایجاد می کنند.

ارزیابی عملیات روسیه و ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
ارزیابی عملیات روسیه و ترکیه در سوریه

وی گفت: "در طول مذاکرات در خصو اوضاع ادلب در سوچی، ما تصمیم به ایجاد یک منطقه غیرنظامی بین سرزمینهای اشغال شده از سوی مخالفان و دولت اسد نمودیم. اما اپوزیسیون همچنان در سرزمین های اشغالی باقی خواهد ماند. ما در این منطقه می مانیم تا اطمینان حاصل کنیم که گروه های رادیکال، شکست خورده اند".

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان پس از انجام مذاکرات در سوچی، یادداشت تفاهم ای در خصوص تثبیت وضعیت در مناطق کاهش تنش ها در ادلب امضا کردند. به گفته ولادیمیر پوتین، روسیه و ترکیه توافق بر اساس این تفاهم نامه از 15 اکتبر منطقه ای به عرض 15 الی 20 کیلومتر در ادلب، منطقه عاری از سلاح اعلام خواهد شد و نیروهای نظامی ترکیه و روسیه باید سلاح های سنگین خود را از این منطقه خارج کنند. همچنین با توافق ترکیه و روسیه، حضور مخالفان سوری در ادلب ادامه خواهد یافت اما دو کشور مانع ادامه فعالیت گروه های تندرو در ادلب خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала