ژاپن، دو ربات را به فضا فرستاد + عکس

© Photo / NASAانتشار ویدئویی از عاملان حمله تروریستی اهواز + ویدئو
انتشار ویدئویی از عاملان حمله تروریستی اهواز + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو ربات ژاپنی با موفقیت بر روی یک سیارک فرود آمده و موفق به عکس برداری از این سیارک شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ژاپن دو مینی ربات را از ماهواره "هایابوسا-2" به سیارک ریوگا ارسال کرد. این واقعه؛ اولین فرود موفقیت آمیز ربات ها بر روی سیارک است.

وبسایت آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) این عکس ها را منتشر نموده است.

​This is a picture from MINERVA-II1. The color photo was captured by Rover-1A on September 21 around 13:08 JST, immediately after separation from the spacecraft. Hayabusa2 is top and Ryugu's surface is below. The image is blurred because the rover is spinning. #asteroidlanding pic.twitter.com/CeeI5ZjgmM

رباتهای تحقیقاتی MINERVA-II1، تنها یک کیلوگرم وزن دارند، و این ربات ها در تاریخ 21 سپتامبر از ماهواره  "هایابوسا-2" جدا شدند. آنها در شرایط خوبی هستند، و حداقل یکی از آنها در امتداد سطح سیارک ریوگا حرکت می کند.

عکس های گرفته شده توسط ربات MINERVA-II1 به علت چرخش روبات ها در طول حرکت و انعکاس نور خورشید، بسیار تار شده است. در مجموع آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن سه عکس منتشر کرد.

گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که ربات انسان نما به نام صوفیا با کمک مکانیزم های ویژه ای قادر است پلک بزند، غمگین و شاد شود.ربات می تواند 62 حرکت عضلات صورت را تقلید کند.

صوفیا گفت: "البته من زیاد عاقل نیستم. ولی در آرزوی پرواز به فضا هستم. زیرا ما ربات ها بهتر از آدمها می توانیم خود را با فضای کیهانی وفق بدهیم. ما نیاز به هوا برای تنفس نداریم و بهتر در سرما کار می کنیم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала