واكنش رئيس جمهور عراق به حمله تروريستي اهواز

© AFP 2023 / Jacques Demarthonرئیس جمهور عراق حمله تروریستی اخیر به ایران را محکوم کرد
رئیس جمهور عراق حمله تروریستی اخیر به ایران را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در متنی به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، بشدت حمله تروریستی که در روز شنبه در شهر اهواز رخ داد را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در متنی به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، بشدت حمله تروریستی که در روز شنبه در شهر اهواز رخ داد را محکوم کرد.

او در این پیام به روحانی گفت: "از طرف شخص خود و ملت عراق، مراتب تاسف و ناراحتی عمیق خود از کشته شدن افراد بیگناه را در اثر حمله تروریستی به یک رژه نظامی در شهر اهواز ابراز می دارم. با شما در اندوه مصیبت کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شریک هستم و این اقدام تروریستی را بشدت محکوم و بر حمایت و همبستگی ملت عراق با ملت دوست خود ایران، علیه گروههای تبهکار تروریستی تاکید می کنم و برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم".

شایان ذکر است که صبح روز شنبه، مردان مسلح در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روی نیروهای نظامی و انتظامی و مردم عادی آتش گشودند که در این حمله تروریستی دست کم 29 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

در میان کشته شدگان حمله تروریستی اهواز تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.

ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала