زنگنه: سخنان ترامپ توهین به متحداتش است

© AP Photo / Ronald Zakزنگنه: سخنان ترامپ توهین به متحداتش است
زنگنه: سخنان ترامپ توهین به متحداتش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران اعلام کرد: امیدوارم این تهدیدها، برخی همکاران اوپکی‌‌ مرا وحشت زده و به اجرای دستورهای رئیس جمهوری ترامپ ترغیب نکند.

زنگنه: اگر ایران حجم صادرات نفتش بالا بود تحریم نفتی نمی شد - اسپوتنیک ایران
زنگنه: اگر ایران حجم صادرات نفتش بالا بود تحریم نفتی نمی شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شانا، بیژن زنگنه وزبر نفت ایران به نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JMMC) که امروز برگزارمی شود، اشاره کرد و گفت: امیدوارم نتایج این نشست تحت تاثیر توئیت تهدیدآمیز رئیس جمهوری ترامپ که گفته بود «این آمریکاست که امنیت و بقای بعضی از کشورهای تولیدکننده در خلیج فارس را تامین می‌کند» قرار نگیرد.

وی افزود: به نظر من این گفته رئیس جمهوری ترامپ، بزرگترین توهین به دولت‌ها و ملت‌های دوست آمریکا در منطقه است.

وزیر نفت ایران یادآور شد: طبق شنیده‎ها، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک خارج از حیطه وظایف محوله به آن، در پی آن است که به بهانه به اصطلاح «جبران کاهش تولید ایران» رقمی را برای افزایش تولید ارائه کند. زنگنه با تاکید بر این که اوپک سازمانی مستقل از آمریکاست و امیدوارم همواره مستقل ب

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشارپیامی در توئیتر نوشت: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC)، باید قیمت نفت را کاهش دهد و کشورهای خاورمیانه و سازمان اوپک را مسئول افزایش قیمت نفت دانست.

نمایندگان کشورهای عضو کمیته وزارتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش یکم مهرماه برابر با 23 سپتامبر در الجزایر نشست خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала