روحانی: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، صادقانه نیست

© REUTERS / Danish Siddiquiروحانی: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، صادقانه نیست
روحانی: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، صادقانه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آستانه سفر به آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مقاله‌ای با عنوان "ایران بر خلاف ترامپ به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است" در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روحانی در این یادداشت پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای مذاکره را "غیرصادقانه" دانسته و عنوان کرده که ادعای طرفداری‌ دولت آمریکا از مردم ایران همزمان با تحریم، «پوچ و منافقانه» است.
در بخشی از مقاله روحانی گفته می شود: پیشنهاد ترامپ برای گفتگو با ایران صادقانه یا واقعی نیست. چگونه می توان از صداقت آنها متقاعد بود حال آنکه وزیر خارجه وی لیست بلند بالایی از پیش شرط های توهین آمیز برای مذاکرات مطرح کرده است؟ از آن بدتر، چگونه می توانیم به دولت آمریکا اعتماد کنیم در حالی که رسما تعهدات بین المللی خود را نقض می کند که مهمترین آن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است؟
چگونه ایران و دیگران به آمریکا اعتماد کنند حال آنکه در حال تهدید به مجازات دیگر کشورها برای اجرای همان قطعنامه ای است که از آن حمایت کرده و به آن رای داده است؟ آمریکا به تحریم ها علیه ایران و مردم ایران پناه برده است که به خصوص شامل سخت تر کردن دسترسی مردم عادی به دارو یا محروم کردن آنها از سفری امن با هواپیماهای جدیدی بود که ناوگان ایران آنها را خریداری کرده بود و این تحریم ها کاملا ناعادلانه و غیر قابل قبول است. تظاهر دولت آمریکا در حمایت از مردم ایران توخالی، ریاکارانه و غیر متقاعد کننده است.
در پایان این مقاله گفته می شود:رویکرد ناصادقانه آمریکا در قبال اجرای توافق از روز خروج غیر قانونی آن از توافق، عدم صداقت این کشور اجرای تعهدات بین المللی اش را اثبات کرد.
تاریخ مدرن گواهی می دهد که ایران طی 250 سال گذشته در هیچ تهاجم خارجی مشارکت نداشته است اگر چه شدیدا با تهاجم خارجی و مداخله مقابله کرده است. صلح زرادخانه ما بوده و ما متعهد بوده ایم که هرگونه اشاره و اقدام حقیقی و صادقانه صلح را پاسخ دهیم. در این زمینه ما متعهد و پایدار هستیم.»

تکذیب خبر درخواست روحانی برای دیدار با ترامپ - اسپوتنیک ایران
تکذیب خبر درخواست روحانی برای دیدار با ترامپ

هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала