گزارش و تحلیل

جنگ خالی بندی آمریکایی

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ خالی بندی آمریکایی
جنگ خالی بندی آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود یک ماه مانده به زمانی که ایالات متحده قرار است تحریم های جدید خود بر علیه ایران را اعلام کند وظاهرا آب مورد نیاز آسیاب آنها بخوبی در جریان نیست و به این دلیل به جنگ دروغ های رسانه ای روی آورده اند.

چند روز پیش آنها اعلام کردند که شرکت فولکس واگن آلمان تصمیم گرفته به دلیل ترس از تحریم های آمریکا از ایران خارج شود و روز گذشته این شرکت بیانیه ای صادر کرد که در آن تاکید کرد که فعلا چنین تصمیمی نگرفته.
تقریبا هر روز خبرهایی مبنی بر اینکه مشتری های نفت ایران مثل هند و چین و کره و ژاپن و… تصمیم گرفته اند برای همراهی با آمریکا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند منتشر می کنند در حالی که همه این کشورها اعلام کرده اند که تصمیم ندارند واردات نفت خود از ایران را خارج از تصمیمات سازمان ملل متوقف کنند و حاضر نیستند با تکروی های ایالات متحده همراهی کنند.
حتی برخی از این کشورها مانند هند و چین اعلام کرده اند نه فقط با ایالات متحده در تحریم ها بر علیه ایران همراهی نخواهند کرد بلکه برای دور زدن تحریم های ایالات متحده بر علیه ایران در صدد ایجاد کانال های بانکی جدا و تعامل با پولهای محلی هستند.
همپیمانان اروپایی ایالات متحده حاضر نیستند با تحریم های جدید آمریکا همراهی کنند و آنها نیز به دنبال راهکار جهت مقابله با تکروی های ترامپیسم می باشند.
آنها تلاش کردند با اظهار نظر های ضد و نقیض روابط ایران و روسیه را بر هم زنند اما این روابط هر روز صمیمی تر می شود.

تلاش غرب برای تخریب روابط ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش غرب برای تخریب روابط ایران و روسیه
آنها کشورهای همسایه ایران از ترکیه و افغانستان و پاکستان و عراق و آذربایجان را هدف تبلیغات منفی بر علیه ایران و تبلیغات منفی در ایران بر علیه آنها قرار دادند و باز هم این تبلیغات با شکست مواجه شد.
با این شرایط رسانه های همسو با آمریکا و متحدانش هر روز سوژه جدیدی برای تبلیغات دروغ بر علیه ایران مطرح می کنند و در جدید ترین سوژه خود مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را هدف قرار داده اند.
آنها بخوبی می دانند استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی وتشیع وابسته به همان عاشورا و خط و مشی امام حسین است واگر عاشورا را هدف قرار دهند یعنی کل تشیع را هدف قرار داده اند.
در حالی که در ایران اکثر روحانیون و حکومت هیات ها را به جلوگیری از اسراف و برگزاری ساده مراسم تشویق می کردند برخی رسانه های وابسته به غرب تلاش داشتند این ماجرا را به تحریم ها و گرانی و کمبود ارزاق در ایران ربط دهند.
مراسم عاشورای امسال مانند قبل با مشارکت وسیع مردم برگزار شد اما اینها در زمانی که هیات ها هنوز شروع نکرده بودند یا خلوت بودند فیلم تهیه می کردند و به عنوان اینکه مردم امسال از مراسم استقبال کمتر داشتند مطرح می کردند تا بگویند ایمان و اعتقاد مردم ایران ضعیف شده.
فقط یک ساده لوح می تواند بپذیرد که یک هزار و چهارصد سال است شیعیان هر سال مراسم عزاداری حسینی را سال به سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می کنند و امسال به خاطر سیاست ترامپیسم حاضر باشند این مراسم را ضعیف تر برگزار کنند، در بسیاری از موارد مراسم عاشورا از بحث مذهبی آن برای ایرانی ها خارج شده و به یک سنت واجب تبدیل گشته که به هر شکلی باشد باید برگزار گردد و می بینیم حتی بسیاری از افراد که به خیلی اصول دینی و مذهبی پایبند نمی باشند، پایبند اجرای مراسم عاشورا هستند و این مراسم هیچوقت وابسته به وضعیت مالی مردم نبوده بلکه وابسته به نذر و نیاز و اعتقادات مردم بوده که در همه شرایط آن را به جا می آورند.
اینجا بد نیست اشاره کنم که وقتی بحث نذر و نیاز و اعتقادات مردم مطرح می شود و نه فقط شیعیان به این دلیل است که مراسم عاشورا در ایران و بسیاری از کشورها فقط توسط شیعیان برگزار نمی شود بلکه بسیاری از غیر شیعیان و حتی غیر مسلمانان نیز به حق طلبی امام حسین اعتقاد دارند و هم در اجرای مراسم مشارکت می کنند و هم اینکه به نذر ونیاز در این مراسم می پردازند.
برنامه جامع ایران برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران
برنامه جامع ایران برای ایستادگی در برابر تحریم‌ها
چند ماه است این رسانه ها پروژه ایجاد اختلاف میان ایرانی ها و عراقی ها را نیز کلید زده اند و روزی ماجرای صیغه زنان ایرانی در شهر های زیارتی ایران را مطرح می کردند و روز دیگری ماجرای وجود نفرت در عراق از ایرانی ها را مطرح می کردند ودر نهایت عواملشان را به کنسولگری ایران در بصره فرستادند تا آن را آتش بزنند و این ذهنیت را القا کنند که عراق دیگر برای ایرانی ها امن نیست.
برای تقویت کینه و نفرت هم عبور عراقی ها به ایران و خرید کالای ایرانی را بزرگ کردند.
در واقع هدف اصلی اینان دو چیز می باشد:
اول اینکه راه خرید و فروش کالای ایرانی به سمت عراق را ببندند تا ایران نتواند ارز حاصل از فروش کالای خود به عراقی ها را تحصیل نماید.
دوم اینکه مراسم اربعین امام حسین که بزرگترین مراسم جابجایی بشری در جهان وتاریخ به حساب می آید را بر هم بزنند.
شاید بتوان گفت هدف دوم برایشان بسیار مهم تر از هدف اول است.
به هیچ وجه برای ایالات متحده و متحدین اش قابل تحمل نیست که سالانه ملیون ها ایرانی بتوانند در کشوری که آنها اشغال کردند و تلاش کردند تحت سلطه خود در بیاورند، راهپیمایی کنند و بسیاری از مسئولین ارشد سیاسی و نظامی ایران در خیابان های عراق بتوانند هر ساله بدون هیچ خطری قدم بزنند، در حالی که یک دیپلمات دان پایه آمریکایی جرئت نمی کند بدون اسکورت و محافظ از منطقه سبز بغداد خارج شود.
پس از پیروزی های چشمگیر همپیمانان ایران در منطقه اینها متوجه شده اند که هیچ راهی به جز توسل به دروغ های رسانه ای برای تخریب روحیه ایرانی ها و همپیمانان آنها وشکستن پیوند استراتژیک موجود فیما بینشان ندارند و به همین دلیل هم می بینیم هجمه های رسانه ای دروغین امروزه بر علیه ایران و ایرانی ها وشیعیان به اوج خود رسیده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала