تکذیب سرنگونی هواپیمای روس در سوریه به دلیل نقص فنی

CC BY-SA 3.0 / Kirill Naumenko / Russian Air Force Ilyushin Il-20تکذیب سرنگونی هواپیمای روسی در سوریه به دلیل از کارافتادن سیستم تشخیص هواپیمای خودی
تکذیب سرنگونی هواپیمای روسی در سوریه به دلیل از کارافتادن سیستم تشخیص هواپیمای خودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه روایت سرنگونی هواپیمای روسی ایلوشین 20 در سوریه به دلیل از کار افتادن سامانه تشخیص هواپیما های خودی و بیگانه را تکدیب کرد.

شایگو: مقصر اصلی سقوط هواپیمای روسیه در سوریه ، اسرائیل است - اسپوتنیک ایران
شایگو: مقصر اصلی سقوط هواپیمای روسیه در سوریه ، اسرائیل است
به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه ضمن تکذیب چنین روایتی آنرا خیال پردازی آدمهای غیرمتخصص نامید.
وزارت دفاع روسیه روز 17 سپتامبر اطلاع داد که در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایلوشین 20 که به پایگاه خود در حمیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله 35 کیلومتری از ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را پوشانده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین 20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی که در این هواپیما بودند، کشته شدند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала