ورود ناو هواپیمابر آمریکا به دریای مدیترانه

© AP Photo / Li Tangورود ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به دریای مدیترانه
ورود ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به دریای مدیترانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوهواپیمابر هری ترومن وارد ابهای مدیترانه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت نیروی دریایی ایالات متحده، ناو هواپیمابر آمریکا حامل گروه ضربت نیروی دریایی ایالات متحده، به رهبری "هری ترومن" وارد دریای مدیترانه شد.
در این گزارش آمده است، که ورود ناو هواپیمابر آمریکا "برای ادامه حمایت از متحدان ناتو، کشورهای شریک اروپایی و آفریقایی، کشورهای عضو ائتلاف و حفظ منافع امنیت ملی آمریکا در اروپا و آفریقا است".

Американский ядерный авианосец USS Nimitz у порта Пусан, Южная Корея - اسپوتنیک ایران
ورود سه ناو هواپیمابر آمریکا به آب‌های شبه‌جزیره کره

با توجه به فرمانده ناوگان ششم آمریکا لیزا فرانچتی، در طول اقامت این ناوها در دریای مدیترانه "تمام طیف عملیات دریایی" انجام خواهد گرفت.
علاوه بر ناو هواپیمابر، نه ناوچه از جمله هلیکوپتر، موشک های کروز "نرماندی" و چند ناوشکن وارد دریای مدیترانه شده است. در حال حاضر در دریای مدیترانه چندین کشتی جنگی از کشورهای ناتو حضور دارد.
گفتنی است، پیش از این در ماه جولای پس از غیبت دو ماه و نیمه ناوهای جنگی بزرگ آمریکا در خلیج فارس، این هفته ناو «ایو جیما» وارد خلیج فارس شده است.
به نوشته وبگاه نیروی دریایی آمریکا،این کشتی آبی-خاکی برای نخستین بار از اواخر ماه ماه مارس سال جاری کشتی پایگاه آمریکا (کشتی اصلی یک ناوگان دریایی) حاضر در منطقه شد. پس از خروج ناو هواپیمابر تئودور روزولت در ماه مارس، دو ماه و نیم بود که آمریکا در خلیج فارس کشتی پایگاه نداشت. این طولانی‌ترین مدت عدم حضور کشتی جنگی اصلی در خلیج فارس در حافظه معاصر است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала