مجازات کیفری برای طلاق فوری در هند

© AP Photo / Mukhtar Khanمجازات کیفری برای طلاق فوری در هند
مجازات کیفری برای طلاق فوری در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت هند رسم سه طلاقه در این کشور را غیر قانونی اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NDTV، راوی شانکار پراساد، وزیر قانون گذاری هند اعلام کرد: دولت هند با لایحه تبدیل رسم طلاق فوری مسلمانان به یک جرم کیفری موافقت کرده است.
وی همچنین گفت: با وجود این واقعیت که در سال گذشته دادگاه عالی این عمل را ممنوع کرده است اما همچنان این عمل رواج دارد. رسم سه طلاقه در میان مسلمانان هند به این گونه است که مرد تنها با گفتن سه بار کلمه طلاق، از ازدواج فارغ می‌شود.

مردان مسلمان هندی از طلاق لفظی محروم شدند - اسپوتنیک ایران
مردان مسلمان هندی از طلاق لفظی محروم شدند

دولت هند بر خلاف نظر مجلس این کشور، برای حمایت از حقوق زنان مسلمان در هند این تصمیم را گرفته است. در دسامبر 2017، مجلس پایین دست هند، لوک سابا، مجازات کیفری را برای سه طلاقه در نظر گرفت اما مجلس بالا دست هند، راجیا سابا آنرا رد کرد.
گفتنی است رسم سه طلاقه در حال حاضر در پاکستان، اندونزی، بنگلادش، مصر ممنوع است. در ماه اوت 2017، دیوان عالی هند تصمیم به ممنوع کردن رسم سه طلاقه مسلمانان کرد و آن را مغایر قانون اساسی این کشور دانست.
پیش از این نیز در سال 2016، دادگاه عالی شهر الله آباد، اوتار پرادش یکی از ایالت‌های شمالی کشور هندوستان ، رسم سه طلاقه که در میان مسلمانان هندی رایج است را غیرقانونی اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала