کاهش فشار خون با چند خوراکی ارزان

© Fotolia / Travelbookکاهش فشار خون با چند خوراکی ارزان
کاهش فشار خون با چند خوراکی ارزان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان انجمن قلب امریکا محصولاتی را که به کاهش فشار خون کمک می کنند، نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی استار، متخصصان انجمن قلب امریکا می گویند، که در صورت داشتن سندرم هیپرتونیک محصولات غنی از پتاسیم کمک می کند تا اثر سدیم کاهش یابد و در نتیجه فشار خون بدن کاهش یابد.
به نقل از این متخصصان، هرچه بیشتر پتاسیم به بدن وارد شود به همان انداز سدیم از طریق ادرار از بدن بیرون می شود.علاوه بر این، پتاسیم به کاهش تنش در دیواره های عروق خونی کمک می کند.غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از:
— سبزیجات و سبزی: بادمجان، سیر، کچالو، کدو، جعفری؛

رقص - اسپوتنیک ایران
رقص بهترین ورزش

— میوه ها و میوه های خشک: زردآلو، کشته، انگور،کشمش، آلو، کیله، خربوزه، سیب؛
— گوشت، آجیل، کاکائو، حبوبات، چای سیاه، با خوردن این مواد غذایی فشار خون در بدن کاهش می یابد.
پیش از این، محققان دانشگاه دولتی سائوپائولو برزیل عنوان می کنند افراد مبتلا به فشارخون بالا علاوه بر مصرف دارو باید به موسیقی کلاسیک گوش دهند. موسیقی موجب افزایش تاثیر سودمند دارو در کوتاه مدت بعد از مصرف آن می شود.
ویتور اینگراسیا والنتی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «ما مشاهده کردیم موسیقی موجب بهبود سرعت ضربان قلب و افزایش تاثیر داروهای فشارخون بالا در مدت یک ساعت بعد از مصرف می شود». در این بررسی، بیماران برخی از روزها بعد از مصرف دارو به موسیقی گوش داده و در روزهای دیگر فقط دارویشان را مصرف کردند. نتایج نشان داد که تا یک ساعت پس از گوش دادن به موسیقی، ضربان قلب بیماران پایین‌تر بود و فشار خون آن‌ها نسبت به روزهایی که به موسیقی گوش نداده بودند، در وضعیت بهتری قرار داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала