رد ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا

© AP Photo / Ramon Espinosaرد ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا
رد ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوبا ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های آمریکا را رد کرد.

ادعای عجیب نیویورک پست درباره سلاح صوتی روسیه - اسپوتنیک ایران
ادعای عجیب نیویورک پست درباره سلاح صوتی روسیه
به گزارش اسپوتنیک، میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا، ادعای شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا را مبنی بر این که روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا دست داشته است را بی‌اساس دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاوانا از روسیه خواهان توضیحات شده است یا خیر، گفت: این غیر ممکن است. اصول اخلاقی به ما این اجازه را نمی دهد که از دیگران بپرسیم که آیا آنها به کسی حمله کرده اند یا خیر.
وی افزود:تمامی این حرف ها جز گمانه زنی های توهم آمیز چیز دیگری نیست.
گزارشی که این شبکه آمریکایی در ارتباط با ماجرای مشکوک مشکلات جسمی دیپلمات های آمریکایی در کوبا منتشر کرد، یک بازی خطرناک است.
در همین حال هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: مقامات این کشوربه تحقیقات درباره وضعیت سلامتی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا ادمه می‌دهند.

وی افزود: تا کنون ما دلیل این مشکلات را نمی‌دانیم و هیچ فرد یا گروهی را مسئول این قضیه اعلام نکرده‌ایم. این اظهارنظر ناوئرت در واکنش به گزارش شبکه NBC اعلام شد.

شبکه ان.بی.سی. نیوز آمریکا روز سه شنبه گزارش داد در تحقیقاتی که در قضیه مشکوک مشکلات جسمانی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا و چین صورت می گیرد، روس‌ها اصلی ترین مظنون هستند. ان بی سی نیوز با استناد به اظهارات چندین خبرچین ناشناس اعلام کرد طبق شنودهایی که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام داده اند، روسیه در صدر فهرست مظنونان این ماجرا قرار دارد. با این حال، ان.بی.سی. نیوز تصریح کرد این یافته ها اسناد و شواهد کافی نیستند تا واشنگتن بتواند با استفاده از آنها روسیه را متهم کند.

ماجرای پرهیاهوی «استفاده از سلاح صوتی ضد دیپلمات‌های آمریکایی» در کوبا تابستان گذشته رسانه‌ای شد. دولت آمریکا مدعی شده است علاوه بر احتمال حملات صوتی، احتمال‌های مختلف از جمله حمله ویروسی را به دیپلمات‌های این کشور در کوبا به عنوان علت بیماری ناشناخته چندین دیپلمات بررسی می کند. مقامات کوبا نیز هرگونه دخالت در این ماجرای عجیب و غریب را تکذیب می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала