تشدید اختلافات وزیر دفاع آمریکا و ترامپ برسر برجام

© REUTERS / Yuri Gripasتشدید اختلافات وزیر دفاع آمریکا و ترامپ برسر برجام
تشدید اختلافات وزیر دفاع آمریکا و ترامپ برسر برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا مخالف خروج آمریکا از برجام بود و در خصوص تاثیر این اقدام با دونالد ترامپ هم عقیده نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز در یک گزارش در خصوص اختلافات میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیمز متیس وزیر دفاع این کشور نوشت: تنها در 4 ماه گذشته رئیس جمهور و وزیر دفاع در زمینه ناتو، توقف یا بازگشت رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول و همچنین تاثیرگذاری خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داشته اند.
نیویورک تایمز گزارش داد: ترامپ 2 ماه پیش دیدار متیس با دیگر مقام های دفاعی کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که ماه ها برای آن برنامه ریزی شده بود منحل کرد، در عین حال متیس و دیگر مقام ها از نمایندگان دیگر کشورها خواستند که تا پیش از رسیدن ترامپ به بروکسل توافق نهایی را تکمیل کنند.
این اختلاف ها در حالی است که وزیر دفاع آمریکا و رئیس جمهوری متبوعش بر سر توافق هسته ای سال 2015 با ایران نیز اختلاف داشتند و اکنون پس از خروج واشنگتن از این توافق نیز همچنان اختلافاتشان باقی است.
ترامپ در اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که واشنگتن از برجام خارج شده و تحریم های رفع شده به مدد این توافق را باز می گرداند.
وزیر دفاع آمریکا به همکاران خود گفته است که هیچ تغییری در رفتار ایران پس از خروج ترامپ از برجام مشاهده نکرده است.
متیس که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ریاست فرماندهی مرکزی ارتش این کشور را برعهده داشت، به دلیل مواضع تندی که علیه ایران می گرفت، از مقام خود برکنار شد.
این در حالی است که وی در دولت ترامپ موضع گیری های کرده است که با نظرات افراد ایران ستیزی همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تضاد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала