روسیه: کشورها به دنبال ارزی جایگزین دلار هستند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: اغلب کشورها به دنبال ارزی جایگزین دلار هستند
پسکوف: اغلب کشورها به دنبال ارزی جایگزین دلار هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور روسیه، بر عدم وابستگی کشورها بر دلار تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان آقای دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه در برنامه "مسکو، روسیه، پوتین"، هم اکنون کشورها باید به دنبال جایگزینی برای دلار باشند.
وی در ادامه افزود، تعداد فزاینده ای از کشورها در آسیا و اروپا به دنبال جایگزین دلار ایالات متحده به عنوان یک ارز دیگر می باشد.

وداع ایران و عراق با دلار آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وداع ایران و عراق با دلار آمریکا

به نقل از ایشان، دلار آمریکا برای دهه ها به عنوان ارز ذخیره جهانی مورد استفاده قرار گرفته است و هم اکنون این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
پسکوف گفت: "و ناگهان، کشوری است که تولید کننده دلار آمریکا است، عقب نشینی کند و در نتیجه آن، این اقدام موجب از دست رفتن اعتماد درخصوص ارز ذخیره بسیاری از کشورها، نه تنها در شرق بلکه در اروپا می شود. باید در این خصوص فکر کرد. به حداقل رساندن وابستگی به دلار آمریکا یک امر ضروری است".
گقتنی است، طی سه ماه اخیر قیمت دلار در کشورهایی چون ایران و ترکیه و روسیه با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است. در این راستا برخی کشور ها چون ایران و عراق به مبادلات غیردلاری روی آورده اند. از سوی دیگر قیمت نفت در جهان رو به افزایش است. هفته گذشته قیمت سبد نفتی اوپک دیروز به ۷۶ دلار و ۳۲ سنت رسید، در حالی که قیمت این شاخص در روز پیش از آن ۷۵ دلار و ۷۷ سنت بود.
سبد نفتی اوپک شامل ۱۵ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، نفت جمهوری کنگو، نفت سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت و… می باشد. افزایش قیمت نفت بر قیمت دلار نیز در جهان تاثیر گذاشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала