تکذیب خبر دیدار نماینده ویژه آمریکا و سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader تکذیب خبر دیدار نماینده ویژه آمریکا و ژنرال ایرانی
تکذیب خبر دیدار نماینده ویژه آمریکا و ژنرال ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا انتشار خبرهایی در رسانه در خصوص اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ائتلاف علیه گروهک تروریستی «داعش»* با یک مقام عالیرتبه نظامی ایرانی دیدار کرده و مسئله عراق را بحث گرده اند، تکذیب می کند.

به گزارش اسپوتنیک بیانیه ی چارلز کول ، نماینده سفارت آمریکا در بغداد بیانگر آن است.
کول در این بیانیه که در صفحه ی توئیتر دیپلماسی منتشر شده گفته است: «سفارت در جریان اطلاعات دروغ رسانه ها است، در خصوص اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برت ماکگرک و ژنرال ایرانی دیدار کرده و تشکیل دولت جدید عراق را بحث و بررسی کرده اند. این اطلاعات ، خبرهای دروغین بوده و چنین دیداری هیچ وقت انجام نشده است.»
آمریکا هفته گذشته ایران را به تیراندازی به سمت سفارت در بصره و تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرده بود. کاخ سفید ایران را به عواقب جدی تهدید کرد در صورتی که دیپلمات های آمریکایی و یا ساختمان های دیپلماسی آسیب ببینند.

به گزارش رسانه هاى ايرانى، پیشتر روزنامه «الجریده» کویت در گزارشی با عنوان «سلیمانی با مک‌گورک برای رایزنی درباره تشکیل دولت عراق محرمانه دیدار کرده است، به نقل از منابعی مدعی شد که این دیدار روز سه‌شنبه گذشته جهت دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل دولت عراق و توقف تنش‌ها میان طرفین، انجام شد.به نوشته الجریده، این دیدار به درخواست طرف آمریکایی انجام شد.

*گروهک تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала