خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای دفاع هوایی عربستان سعودی توانستند موشکی را که نیروهای حوثی عضو جنبش "انصار الله" از خاک یمن به سوی پالایشگاه شرکت "سعودی آرامکو" در استان مرزی جیزان پرتاب کرده بود، قبل از رسیدن به هدف سرنگون کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن ضمن بیان این مطلب افزود از زمان به قدرت رسیدن حوثی ها در یمن در سال 2014 میلادی، 195 موشک به سوی خاک عربستان شلیک شده و در نتیجه این شلیک ها 112 نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند.
پیشتر حوثی ها از شبکه تلویزیونی "المسیره" اعلام کرده بودند که به سوی پالاشگاه شرکت "سعودی آرامکو" در استان مرزی جیزان موشک بالستیک "بدرـ1" شلیک کرده اند. استان جیزان، واقع در مجاورت یمن از زمان آغاز عملیات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان علیه حوثی ها در سال 2015 بطور دائمی از سوی شیعیان یمنی گلوله باران می شود. در ماههای اخیر حوثی ها همچنین موسسات متعلق به شرکت "سعودی آرامکو" در استان مرزی جیزان را مورد حملات موشکی قرار می دهند اما این شرکت اعلام کرده در نتیجه این عملیات هیچگونه خسارتی ببار نیامده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ظاهراً ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала